fet
porkyi
Pred vasem jsem vam psal o jedny kamosce ze se zacina motat v drogach.Psal jsem fakt dlouhej dopis,ale vy jste mi napsali,ze byste potrebovali vic informaci.To by bylo dost slozity.To je jedno.Chci se zeptat co mam delat,kdyz si ta kamoska zacina pichat pervitin?????????????????????

Odpověděl: Helena Hošková
Situace je opravdu hodně složitá. Co můžete v tomto okamžiku udělat Vy? Nevím, zda jste se svou kámoškou už o téhle skutečnosti - že si píchá pervitin - mluvil. Pokud ne, zkuste s ní otevřeně promluvit - říct jí, že o ni máte starost a že jí chcete pomoct. Jak jste vylíčil její rodinné zázemí, tam asi velkou oporu a pomoc čekat nemůže. Zkuste hledat, zda nemá ve svém okolí nějakou dospělou osobu, která by mohla pomoci. Injekční užívání je vůbec nejrizikovější způsob braní drog - hrozí jí např. nakažení hepatitidou C nebo HIV, pokud nebude brát vždy vlastní jehlou. Opět nabízím kontakt u nás v K-centru - pro ni nebo i pro Vás (tel. 02/83872186). Může si tu v klidu s někým o všem, co prožívá, promluvit. Kontakt u nás je anonymní a sdělené informace podléhají lékařskému tajemství. Z toho, co jste napsal, usuzuji, že by bylo třeba začít uvažovat o ústavní léčbě, což ale není v jejím věku možné podstoupit bez vědomí jejích rodičů.