Brácha
Sculy
Dobrý den přeju, mám jeden problém, teda vlastně já ne, ale můj brácha. Poslední dobou začal strašně hubnout a všem doma to připadá dost podivný. Všichni si ale myslí, že to dělá pro svou holku, se kterou je už od září. Myslím, že ona ho namočila do drog. Mám kluka, kterej 8 let fetoval a dostal se z toho, už je 2 roky z komunity a úplně čistej. Říká, že pozná, když je někdo sfetovanej. Já mu věřím. Zažil si hodně. S bráchou se už moc nestýkám, co jsem na VŠ, jezdím domů jednou za 14 dní a tak jsme se docela odcizili, bohužel:o( Poprosila jsem svýho kluka, aby mi na bráchu "kouknul". O víkendu byl u nás a brácha si to přihasil v 1 v noci domů. Byl plnej energie a pořád by si povídal. Můj kluk si ho vzal ven, že si půjdou zapálit a pokecat. Vrátil se s tím, že má v sobě docela dost pervitinu:o( Brácha mu toho prej moc říct nechtěl. Ale jak říkám, poznal to. Vím, že od 15 let kouří trávu, ale doufala jsem, že bude rozumnej a nic takovýho ho nenapadne. Bohužel jsem se mýlila. Přítel mi radil, že nemám nic říkat rodičům, že by nám brácha moh utýct a to by nebylo dobrý. Že se s ním pokusí něco udělat. Ne že bych v něj nevěřila, ale myslím, že na to sám stačit nebude. Můžete mi prosím poradit, co můžu udělat já??? Jsem z toho uplně na dně. Chtěla bych mu nějak pomoct. Brácha má před sebou maturitu v květnu. A bojím se, že potom bude chtít odejít z domu. To už ho nikdo nebude mít pod dozorem. Kdo ví, co by se mohlo stát. Jeho holka ho má pod pantoflem a má na něj asi dost velkej vliv. Jenže co se spolu už tak moc nebavíme, moc o ní nevím. Chjo. Poraďte, prosím. P.S. Omlouvám se, že jsem se trošku rozepsala.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že je pro Vás tahle situace dost těžká. Bratr se rozjíždí na pervitinu a Vy máte pocit, že ho ztrácíte. Dokonce píšete, že až odejde "nikdo ho nebude mít pod dozorem". Ptáte se taky, jak mu pomoct. Myslím, že Váš přítel se svými zkušenostmi určitě dost pozná a má tu "výhodu", že drogy zřejmě dobře zná i právě z té negativní stránky. Určitě si ale nemůžu odpustit vzkázat mu varování, aby nepřecenil své síly. Věřím, že po tom, co prožil, bude opatrný... Jistě už také víte od svého přítele, že pokud někdo nechce přestat drogy brát, málo co (kdo) ho přesvědčí. To ale na druhou stranu neznamená, že nemůžete udělat vůbec nic. Z Vašeho dopisu jsem pochopila, že jste dříve s bratrem měli dobrý vztah. Vím, že to je těžké, když nejste moc doma, ale napadá mě, že byste mohla zkusit ten Váš vztah nějak obnovit. Aby ve Vás měl důvěru a věděl, že až se rozhodne a bude chtít pomoct, že může za Vámi přijít. Dejte mu najevo, co pro Vás znamená. Že Vám na něm záleží a máte o něj strach. Zkuste s ním promluvit... Můžete mu také dát kontakt na naší anonymní linku (283 872 186), kdyby se rozhodl vyhledat odbornou pomoc. Nabídka telefonátu platí samozřejmě i pro Vás. Přeji Vám i Vašemu příteli hodně štěstí a síly a držím palce, ať to dobře dopadne. Kdybyste potřebovala, určitě se ještě ozvěte...