kolobeh
majkl
dobry den, uz pres set let beru pervitin nitrozilne, poslednich nekolik let jen tak jednou za ctvrt roku. chtel bych prestat, ale vzdycky kdyz se dostanu do nejaky tizivejsi situace tak se obratim na drogu a totalne se odstrelim. chtel bych s tim uplne prasknout!!!! ale ja se dostanu do schizy tak vyhledam pernik. neni mi z toho dobre a chtel bych poradit jak mam postupovat dal pokud chci definitivne prestat,,,vazne si nevim rady... diky m.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nemám o vás z vašeho dotazu bohužel moc informací. Nevím, zda jste byl někde v léčbě a jak se vám vlastně podařilo ustát přinejmenším to, že posledních několik let si dáte jednou za čtvrt roku (jestliže jsem dobře pochopila to, že to v minulosti bylo s vaším braním pervitinu mnohem horší). Napadá mě, že když byste zkusil začít pracovat s tím, jak zvládat stresové a rizikové situace a naučil se využívat nějaký méně nebezpečný způsob zvládání stresu, tak že by to bylo možná to ono. K tomu se dá využít třeba nějaký poradenský kontakt s odborníkem, zaměřený na tento problém, případně komplexnější psychoterapie. Můžete to zkusit i svépomocí (i když si myslím, že ve spolupráci s někým z odborníků by možná byla cesta jednodušší a úspěch pravděpodobnější). Zkuste si udělat přehled situací, ve kterých jste drogu opětovně užil, co byl ten spouštěcí impuls - bývají to obvykle podobné situace, ve kterých nabíhá ten drogový mechanismus chování. Zkuste se zamyslet nad tím, jak by se dalo ovlivnit to, abyste se do podobných situací nedostával či byl aspoň připraven na to, je zvládnout jinak, než tím, že si dáte. Zvažte, jaká změna by třeba vašemu životnímu stylu pomohla, abyste k drogám nebyl už nablízku. Kdybyste měl zájem o kontakt na někoho z profesionálů, na koho byste se mohl obrátit, mohu vám někoho doporučit, když mi napíšete, odkud jste. Zatím držím palce a doufám, že vaše snaha o změnu bude úspěšná.