Alkohol
Paja
815 403 aj. Dobrý den :o)Ne, to nebyla pobídka či upomínka, Tomáši. S internetem občas bojuju, tak jsem se možná uťuknul a poslal dotaz dvakrát, za což se omlouvám já. S tou abstinencí nafurt, jak píšete, resp. s její představou, myslím problém ani nemám. Nestresuje mě to a myslím, že tímhle směrem snad ani neuvažuju, jako že bych nad sebou bědoval, "že až do smrti budu pít k vepřový jen limonádu..." to fakt ne, to mě vůbec nebere. Hruškovej džus je taky dobrej :o) O zásadě anonymních alkoholiků "abstinovat právě dnes" jsme četl a myslím, že to má dost něco do sebe. Kontrolované pití je pro mne utopie, v tom s vámi souhlasím. Takže zbývá zatnout zuby a při nenadálých atacích neodolatelné chuti, prostě vydržet a neříkat si, že pro jednou se nic nestane. Stane. Riziko je příliš velké. Ohledně té zachranné brzdy. V tomhle jsem to trochu nedomyslel. Já ten kontakt samozřejmě mám a vím, že se prohřešuju proti svému předsevzetí, že ačkoliv, jsem zrelapsoval, lékaře jsem stále nevyhledal. Já tady mám ale dost osobní problém. To souvisí i s tím, jak jste mi 2 x radil, svěřit se přítelkyni. Já vím, že hodnotu mého lidství vůbec nesnižuje, že jsem alkáč a že mám s pitím problém. Dokázal jsem v životě spoustu jiných věcí, na který snad můžu bejt hrdej. Spoustu se i nepovedlo, ale to je život. Ale ve společnosti je hrozně moc předsudků a pro mnohé je ten, kdo stran alkoholu vyhledá odbornou pomoc, prostě odepsanej. A toho se bojím. Samozřejmě, že k tomu asi dojde, že s pravdou budu muset někdy ven. Okolí si samozřejmě všímá, že odmítám i to dříve tak běžné pivo k obědu. Ale asi bych to řešil tak, že bych ostatním sdělil, že mám dojem, že by se u mě pití mohlo zvrhnout špatným směrem a proto radši abstinuju. U kamárádů bezpečně funguje výmluva, že řídím, nebo "malá" lež, že mám zvýšený jaterní testy a nemohu pít. Mám to vyzkoušený :o) Suma sumárum, chodit někam ambulantně a utajovat to před okolím, by pro mě znamenalo dost velkou stresovou zátěž. (Aby si pak partnerka nemyslela, že jí třeba zahýbám :o). Současná forma Vaší pomoci, je pro mne nyní asi ideální, tak se omlouvám, že se tu tak rozepisuju. S nikým jiným o tom "mluvit" prostě nemám odvahu. Sám prostě vím (a nehodlám to nějak okecávat) že mám problém. Před okolím se to ale přiznat stydím. Tak asi tak nějak. Odjíždím dnes na hory, snad tam najdu dost klidu a inspirace pro další boj. Mějte se, přeji vše dobré a ještě jednou. DĚKUJU! Pája

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den Pájo, doufám, že jste na horách našel to co jste potřeboval... Jinak koukám, že jste teoreticky dost dobře orientován v problematice alkoholové závislosti. To je dobře. S tou Vaší přítelkyní to ale stále nechápu. Není to zbytečné divadlo? Nejprve skrývat pití (divil bych se, kdyby nic netušila) a teď skrývat celkem úspěšný pokus o samoléčbu. Není to trochu moc náročná a stresující hra? Myslím, že pár hodin času, který by jste týdně strávil v ambulantním kontaktu by určitě pochopila a podpořila. A nikdo jiný z okolí by dále nemusel nic tušit.... A i kdyby nebyla odborná péče potřeba, mohla by Vám hodně dát. Nehledáte si spíše výmluvy? Osobně si myslím, že by byla škoda, kdyby jste po pár dalších neúspěchách ztratil chuť do započaté práce a na vše se vykašlal. Samozřejmě Vám to nepřeji, ale co kdyby jste zase neodolal. Zkuste to v sobě zlomit, sebrat odvahu a .... Však víte. Jestli chcete, zase napište co je nového. Ať na to nejste sám. Hezký den