trestík
lahvi
zdravíčko, někde jsem čet, že za držení nebo přechovávání malého množství drogy, je jen peněžitý trest.jelikož je to klasifikováno jako přestupek. chci se zeptat kolik přesnějc mi může policista na místě uložit.at už se jedná o drogy lehké nebo tvrdé. a jestli i tak dostanu nějakej záznam a pak se to táhne, nebo mě jen chytí, zaplatim a du dál.

Odpověděl: Bára Orlíková
Ano, za držení malého množství drogy je posuzováno jako přestupek. Podle Přestupkového zákona 200/1990 Sb., § 30 (Přestupky na úseku ochrany před alkoholismem a jinými toxikomaniemi), odstavec 1), písmeno j), se přestupku dopouští ten, kdo neoprávněně přechovává v malém množství pro svoji potřebu omamnou nebo psychotropní látku. Za přestupek podle odstavce 1 písm. j) je možné uložit pokutu do 15 000 Kč. Uloženou pokutu můžete zaplatit buď hotově (v tom případě zaplatíte a jdete) nebo může dojít na tzv. blokové řízení, které je v kompetenci Policie ČR. V zákoně o přestupcích se uvádí: "Nemůže-li pachatel přestupku zaplatit pokutu na místě, vydá se mu blok na pokutu na místě nezaplacenou s poučením o způsobu zaplacení pokuty, o lhůtě její splatnosti a o následcích nezaplacení pokuty. Převzetí tohoto bloku pachatel přestupku potvrdí." U většiny jiných přestupků kromě výše uvedeného § 30, odst. 1, j) je to v kompetenci správních orgánů obecních úřadů. Žádný záznam v rejstříku trestů nemáte, existuje o tom pouze záznam na Policii ČR v místě, kde vás chytí, případně příslušném úřadě. Orientační hodnoty malého množství omamných a psychotropních látek (v gramech) jsou stanoveny v Příloze k závaznému pokynu policejního prezidenta č. 39/1998 takto: Heroin max 0.3 g, kokain max 0.5 g, Amfetamin max 0.5 g, Metamfetamin (pervitin) max 0.5 g, MDMA max 1.0 g, LSD max 0.0005 g, THC max 0.3 g. Pokud byste se chtěl ještě na něco dozeptat, tak znovu napište.