Antidepresiva
Hi
Dobry den,beru antidepresiva Prothiaden25(vecer) a Portal(rano), jiz mesic a mel bych je brat jeste cca 30dni.Pristi vikend se chystam dat si pervitin, myslite ze bych mel nekolik dni pred tim vysadit Portal (protoze pry nejak pusobi na serotonin) je vetsi riziko leky prestat podavat,nebo je snad lepsi terapii neprerusit a dam si pervitin primo "na leky"odpoved vykaslete se brat pervitin je pro me asi zbytecna.dekuji moc

Odpověděl: Jakub Minařík
Máte pravdu, Portal potří do skupiny SSRI (selektivní inhibitory zpětného vychytávání serotoninu). Dovolím si citovat z farmakokinetiky účinné látky antidepresiva Portal: "Relativně pomalé vylučování fluoxetinu (poločas eliminace 2-3 dny) a jeho aktivního metabolitu norfluoxetinu (poločas eliminace 7-9 dnů) vede při chronickém podávání k významné kumulaci těchto aktivních látek v organismu." Z toho vyplývá, že vzhledem k velmi dlouhému poločasu eliminace fluoxetinu i jeho hlavního aktivního metabolitu norfluoxetinu je nezbytné ponechat přestávku minimálně 5 týdnů (nebo i delší, zejména pokud pacient užíval fluoxetin po delší dobu a/nebo ve vyšších dávkách). Tedy, pokud chcete bez rizika interakce s Portralem užít pervitin, nebo jinou drogu (EXT má s SSRI velmi rizikovou interakci), tak lék musíte vysadit minimálně 5 týdnů předem, tj. 42 dnů. Pokud Portal užíváte dlouhodobě, měl byste výše zmíněnou dobu ještě prodloužit. P.s. Nevím jestli vám to k něčemu bude, ale v medicíně, když je třeba použít léky s rizikovou interakci, tak se pacient hospitalisuje a léky se mu nasadí za hospitalizace. A když se to začne sr... tak se fofrem zaveze na JIP, nebo na ARO. A tam to někdy zvládnou. :-) Tak přeju hezkej Trip. :-)