Alkohol
Paja
Kod 815 403 a 813 405 Dobrý den všem, psaljsem zhruba před měsícem (okolo 16 února). Po té, co jsem se fyzicky "vyčistil" u mne začalo období abstinence, které trvalo zhruba tři týdny. Když se na to podívám zpětně, bylo to mé nejspokojenějšíobdobí za poslední tři roky. Chutě na alkohol jsem celkem zvládal, povzbuzovaly mě i reportáže v médiích, že alkoholismus je V ČR opravdu velký problém a že v tom snad nejsem sám. Docela mě i bavilo být v opozici a jít si svou vlastní cestou v odmítání alkoholu při jakékoliv příležitosti. I v mém oblíbeném baru byli trochu udivení, když jsem slivovici vyměnil za hruškový džus, preso a hřebíčkové cigarety. Myslím, že i tam mi docela fandili a fandí. Pak došlo k poměrně dost stresující události (čímž nic neomlouvám), která spustila relaps. Když se podívám zpětně, vím, co asi bylo spouštěčem a čemu je třeba se vyhnout. Dal jsem si po velice vyčerpávajícím dni "na dobrou noc" dvě piva a vše začalo znovu. Druhý den již piv bylo více, pak opět následovala kratší (asi třídenní) úplná abstinence. Pak opět pár piv a taky vodek, prostě "být zpátky" jde velice rychle, to jsem si zatraceně vyzkoušel. Vše jsem si zaznamenával do diáře a opět začal "lovit bobříka abstinence" - Napíšu si tam vždycky červeně áčko a k tomu srdíčko. Suma sumárum, vím, že přestat se dá a abstinovat mi nedělá větší potíže. Problém je v tom, že když k tomu čuchnu (byť "jen" to pivko), je u mne problém pít s mírou. Říkám si, v tyto krásný jarní dny, jaká je to pohoda, ráno se vzbudit bez kocoviny a bolehlavu, normálně fungovat a nebejt celej den pomotanej. Moc Vás prosím, držte mi palce. Vím, že to zvládnu, ale bude to boj. Díky Paja

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobry den Pajo, palce Vám samozřejmě držíme a je fajn slyšet, jak se snažíte a při zaškobrtnutích neházíte flintu do žita. Ba naopak, snažíte se poučit. Pokud si dobře pamatuji, chtěl jste do peněženky i kontakt jako záchrannou brzdu... Je tam? A máte stále pevně určeny hranice a postup v případě jejich překročení? Jinak jste se asi sám přesvědčil, že kontrolované pití je pro Vás v současné době utopií. Je ale fakt, že přijmout myšlenku že již nikdy... je nesmírně těžké. Tak co si třeba říci, že teď budu půl roku abstinovat a pak se budu znova rozhodovat. V ten moment již můžu mít za sebou zkušenost, že to zas není takový problém a přijmout další půl rok nebude tak těžké.... Držte se a když toho bude na Vás moc, nestyďte se přijmout něcí pomoc. Hezký den