kokain
waikee
kod 115503 zajimalo by mne konkretne, zcela hypoteticky, kdyby clovek bral delsi dobu 4-6x mesicne kokain po davkach cca1/4 az 1/2gramu, pokud zcela vyloucime psychicky vliv - jaky to muze mit vliv na stav zdravotni? myslim tim, jestli je treba napr. zvyseno riziko infarktu apod.? Jde mi o dobu nekolika let (1 - 5) dekuji

Odpověděl: Pavel Kubů
Dlouhodobe uzivani kokainu, kam lze zaradit uz i Vami posany pripad, sebou v oblasti fyzickych rizik nese hlavne rizika poruchy srdecni cinnosti a prokrveni. Mezi jeho ucinky na obehovou soustavu patri zrychleni srdecni cinnosti, zvyseni tlaku krve, zuzeni cev a prispiva ke vzniku kyselejsiho vnitrniho prostredi organismu. Kombinace techto ucinku muze vest k srdecnimu infarktu (uzaver nektere casti osrdecnice vedouci k neodstacenemu okyslicovani srdecniho svalu) primo behem intoxikace. Kterykoliv z techto ucinku zvysuje z dlouhodobeho hlediska riziko vzniku nejen infarktu myokardu, ale cele rady dalsich onemocneni (poruchy srdecniho rytmu, vysoký tlak, kornateni cevni steny, poruchy cinnosti ledvin a jater aj.).