alkoholik
SOS
Dobrý den! Ráda bych se zeptala, kde by bylo možné sehnat kontakt třeba na skupinu anonymních alkoholiků, nebo prostě někoho, kdo by mu byl schopen nějak pomoci a hlavně mu vysvětlit, že bez léčení se z toho sám nedostane. Jsme z Frýdku-Místku. Děkuji P.

Odpověděl: Bára Orlíková
Posílám kontakt na AA ve Frýdku-Místku. Skupina Anonymní alkoholici, Farní 1, Budova fary (knihkupectví U Sv. Jana), čtvrtek 19:15 (kontaktní osoba: Tomáš, tel 603 431 593). Zkuste to partnerovi doporučit a uvidíte, jak to bude vypadat. Více informací o AA najdete na stránkách http://www.sweb.cz/aacesko (české) nebo http://www.alcoholics-anonymous.org/ (anglické). Také můžete zkusit svépomocnou publikaci MUDr. Nešpora, která by mohla pomoci při zvládání abstinence od alkoholu, najdete ji na stránce http://mujweb.atlas.cz/veda/nespor/. Bohužel to celé závisí na tom, zda bude partner ochoten se sebou něco dělat, alespoň zkusit skupinu navštívit. Tak si říkám, abyste při tom všem myslela také na sebe a nedostala se do situace, kdy se z toho stane bludný kruh a vy budete snášet vše a nebudete moci odejít, protože budete mít obavy, aby partner něco nevyvedl. Bylo by fajn, abyste i vy sama měla v téhle obtížné situaci nějakou podporu a mohla o tom s někým mluvit. Možná by nebylo od věci vyhledat nějakou odbornou pomoc a celou situaci zkonzultovat - získáte podporu, inspiraci, jak postupovat dál a bude se vám to lépe zvládat. Držím palce a doufám, že vám kontakty budou užitečné. Když byste potřebovala něco dalšího, tak kdykoliv znovu napište.