antidepresiva
Marek
Cau všichni... Predevsim chci moc podekovat za vyborny stranky a mam dotaz... Pisu odbornou praci na toto tema a konkretne tyhle informace jsem nikde nenasel. Zajimalo by me jestli je nebezpecny michat antidepresiva typu prozac, zoloft, deprex, seropram, s alkoholem nebo marihuanou i kdyz treba fakt jen v malem mnozství a jestli jo, tak co se muze stat. Dale by me zajimalo jaky je mezi temito antidepresivy nejaky rozdil??? Predem dik a cau

Odpověděl: Pavel Kubů
Hlavní rozdíl mezi uvedenými andipresevy je v ucine latce, ale vsechna pusobi stejnym mechanizmem ucinku (inhibice zpetneho vychytavani serotoninu ze synapticke sterbiny). Obecne plati ze kombinovani ruznych drog sebou nese vyssi riziko vzniku nezadoucich ucinku, casto muze byt ucinek mixu velmi odlisny od ocekavaneho ucinku (v tomto pripade jina nez dobra nalada, zvlaste po kombinaci s konopim muze byt vysledkem uzkost). Zadna zivot ci zdravi primo ohrozujici rizika sebou vsak kombinace prave techto drog nenesou. Pisete ze otazka je soucasti Vasi odborne prace. To byste ale mel lepe pracovat s informacnimi zdroji, minimalne informace o moznostech kombinace antidepresiv s alkoholem, pripadne jejich vliv na aktivity vyzadujici vyssi soustredeni (a tudiz nesouci vyssi riziko urazu, je-li pozornost a koordinace ovlivnena nejakou latkou) najdete v kazdem pribalovem letaku zminovanych leku, ktere jsou dostupne i na internetu, napr na www.zdravcentra.cz, ci www.lekarna.cz.