Extaze
Smahule
Dobry den mam zajem na party zkusit extaxi,ale mam vysoky tlak.Proto jsem se rozhodla jen polovinu tabletky.I tak mi hrozi nejake nebezpeci tykajici se meho onemocneni?dekuji

Odpověděl: Pavel Kubů
Kazde poziti ilegalne vyrabene drogy je spojeno s jistou mirou rizika. V rpipade ze nejste zcela zdrava toto riziko se zvysuje umerne zavaznosti Vasi nemoci. Mezi ucinky XTC patri i individualne ruzne, ale vetsinou podstatne zvyseni krevniho tlaku. I kdyz si vezmete jen polovinu tablety, nikdy nebudete znat presny obsah a slozeni ucinych latek v danem modelu (pokud ovsem nemate dotupnou analytickou laborator ve ktere si muzete provest kvantativni analyzu slozeni XTC). To ze v kvalitativnim testu se cinidlo zabarvi shodne s pritomnosti MDMA jeste neznamena ze tableta neobsahuje dalsi amfetaminy ci jine stimulacni latky jejichz vliv na zvyseni krevniho tlaku muze byt jeste intenzivnejsi nez samotne MDMA. Vysoky krevni tlak je velmi zakerne onemocneni protoze neboli, tudiz prvnim priznakem byvaji az nejake organove koplikace. Akutne pri prilis velkem narustu tlaku jedince nejvice ohrozuje prasknuti nektere z mozkovych cev s naslednym krvacenim do mozku, jehoz dusledkem casto byva castecne ochrnuti. Zavaznejsi pripady krvaceni do mozku casto konci ochrnutim na polovinu tela ci smrti. Predpokladam ze takto byste asi svou prvni zkusenost s extazi zakoncit nechtela, doporucuji Vam proto nekonzumovat zadne drogy, ktere Vam nepredepsal lekar, dokud budete mit vyssi hodnoty krevniho tlaku. A kdyz zadne ilegalni drogy nebude konzumovat ani pak vezte ze o nic zasadniho nebudete ochuzena. Stejnych stavu mysli lze dosahnout i jinak nez za pomoci chemie, a casto jsou o to krasnejsi. vice viz http://www.drogmem.cz/html/memy/extasy.htm.