zoloft
C.
Dobrý den! často trpim obavami a uzkostnym strachem z ruznych veci. Byl doktorem predepsan zoloft. Ovsem tady je presne ten problem. Bojim se vedlejsich ucinku a hlavne toho ze treba vymizi chut na sex nebo ze po vysazeni se uzkostny stavy vrati??? Takze bych rad vedel jestli tomu tak je a jestli se tim deprese opravdu vyleci nebo jenom na kratkou dobu vymizi? Druhy dotaz je. beru ted trezalku ale moc nepomaha tak se chci zeptat jestli na ni muzu volne navazat se zoloftem a jestli to nema nejaky kontraindikace. Predem dik moc.

Odpověděl: Pavel Kubů
Kontraindikace mezi Zoloftem a cajem ci kapslemi s trezalkou zadne nejsou. Naopak ucinek techto dvou drog se navzajem podporuje. Presto bude lepsi kdyz bude uzivat jen lekarem predepsany lek, eventualne s nim uzivani dalsich volne prodejnych leku nejprve skonzultujete. Neni mi uplne jasne z ceho prameni Vase obavy o ztratu libida, mezi nezadouci ucinky Zoloftu je zminen pouze opozdeny vyron semene, coz ale u mladsich muzu muze naopak partnerka velmi ocenit. Domnivam se, ze by Vam lekar nepredepisoval antidepresivum, kdyby se nedomnival ze tak vyleci Vase aktualni obtize. Mate pravdu, ze uzkostne stavy se mohou znovu objevit po vysazeni leku, ale to by Vas rozhodne od lecby nemelo odradit, protoze pravdepodobnejsim vysledkem je ze uskostne stavy se uz nedostavi. Vas lekar Vam v takove situaci urcite doporuci dalsi moznosti kombinovane lecby s vyuzitim napr. psychoterapeutickych metod zvladani stresu, ktery byva nejcastejsi pricinou podobnych obtizi.