zmatek
ZMATENEC
Dobry den. Na serveru "drogy info" jsem se ohledne houbiček dozevěděl -cituji: "Vysoké dávky však u lysohlávek mohou způsob vážná a nevratná poškození jater nebo ledvin"... PROSIM. diskutoval jsem o tomto tematu uz mnohorkat, ve vasi poradne jsem psal jiz vice dotazu na toto tema. Co poskodi jatra a ledviny? Prosi, odpovezte mi a vyvedte me z bludiste mylnych informaci. V deseti knihach prectu, ze toxicita je nizka, z hlavy to presne nevim, myslim, ze 624... pote prectu, ze mohou byt poskozene ledviny. Kdyz se ptam zda to je mozne, kazdy mi rekne, ze ne. Kdyz jsel slysel o bolestech ledvin na houbach, vetsinou jsem slysel, ze to je psych. razu. Dobre. Takze jsem to vyloucil. Kdyz se ptam, zda tomu muze pomoci prevareni ve vode. Odpovedi neurcite, to jsem se ptal opravdu hodne lidi, i v poradnach. Tak nevim. A kdyz jsem uz usoudil, z mnoha Vasich odpovedi na toto tema-i ruznym lidem ;), ze lysohlavky preci jen fyz. telu nebezpecne nejsou, prijdu k ODPOBRNEMU SERVERU DROGY INFO! a prectu si ze mohou vazne a nevratne poskodit jatra. No, reknete, neni to k zesileni? ;))) Ja silim z lysohlavek a nejim je. Jen se o tom zajimam. Je to opravdu zaludny halucingen, pouhy zajem o nej, vyvolava v hlave uplne bludy ;)))))) Mejte se krasne a tesim se na světlo do této haluze. Díky. ZMATENEC

Odpověděl: Jakub Minařík
No, všechny zdroje, se kterými běžně, i méně běžně pracuju říkají, že toxicita lysohlávek je obecně nízká. Vzhledem k tomu, že jsem se vystíhoval, že to je nějak jinak, tak jsem ztrávil hledáním informací asi 2 dny a přečetl asi 400 stran textu. A taky jsem si kvůli tomu koupil novou knížku. :-) 1. Většina zdrojů ale nemluví o dávkování. Jak to bude, když užijete extrémě vysokou dávku, tím si nejsem zcela jist. Ta dávka by musela být opravdu celkem vysoká neb po cca. 400 houbičkách (nejsem si jist druhem - zda to byla P. bohemica, nebo P. semilanceata) se jaterní testy ani nehnuli. K tomu si ještě dovolím komentář - vzhledem k popisované dynamice intoxikace když těch houniček byli stovky (odeznívala řádově ve dnech) - nelze takovou intoxikaci opakovat moc často, nebo lze, ale pak člověk skončí v blázinci. 2. Většina zdrojů také nemluví o tom, co kromě základních alkaloidů (psilocibinu, psilocinu a baeocystinu) v houbách je. Existuje možnost, že některé látky nemusí být popsány, resp. identivkovány a ty mohou být příčinou problémů. 3. Hub s obsahem psylocibinu je celkem mnoho a některé mohou obsahovat i jiné látky, než jen výše zmíněné. Třeba jak jsou na tom s toxicitou Kopenatci - mělo by to být stejné, nebo podobné, ale jist si moc nejsem. Navíc třeba lysohlávky - jsou takový malinkým houbičky, jakejch je spousta. Já osobně - i když jsem lysohlávky mnohokrát viděl, jak na obrázkách, tak na živo - si moc jistý nejsem, když je najdu. Záměna, je tedy celkem dosti pravděpodobná. 4. Pokud houby nejsou čerstvé, nebo správně usušené a dobře skladované - mohou se poměrně nevypočitatelně změnit. Pak mohou být stejně bezpečné, jako odvar z otrušíku a vraního oka. Kde jste to na tom drogy info našel, mě běhá strašně pomalu net, tak jsem se k temu nepropracoval. Kdybych vás mohl poprosit o přesnou adresu - tak bych vám byl vděčen. P.s. S těch haluzí si nic nedělejte. Znáte to: Ať dnes a nebo zítra, každej misí do cvokárny, řiť než řekneš 3x vitra. :-)