pro paní doktorku skořepovou
v
Paní doktorko, tak se Vám po delší době opět ozývám. Nerozumím, co se stalo,ale můj partner do léčebné ambulance ani nezašel, protože je prý ze všeho venku a nepotřebuje to. O této možnosti jsem mu řekla před měsícem a oznámila to i jeho matce. Bohužel má pomoc byla na nic, protože se můj partner se mnou rozvádí. Vše otočil proti mně a pro okolí hraje strašně hodného syna a citlivého člověka. O mně všem řekl, že to je se mnou k nevydržení a o rozvodu jsem se dozvěděla, jako poslední (po jeho rodině, která mu nikdy nebyla oporou, ale teď se nějak stmelili). Vůbec tomu nerozumím. Našel si přítelkyni, která má malé dítě o ulici dál - vztah (ne intimní) trvá dva týdny a podal žádost o rozvod.Paní doktorko, já mám totiž obavu z toho, že jste možná měla pravdu, že nepřestal brát. V poslední době vyvolával hádky kvůli maličkostem a vinu svalil na mě, rodině a přátelům to tak prezentuje. Příjde mi, jako jeden člověk,ale který má dvě tváře. Pro okolí strašně hodný, milý , citlivý a doma, když je se mnou, tak má pouze ironické poznámky a hodně zlý pohled.Vůbec tomu nerozumím. Navíc jsem zjistila, že údajně pervitin /šňupání/ bral 3 roky a o těch 5-ti měsících, o kterých jsem věděla , tak intenzivně. On pořád tvrdí, že jen 5 měsíců a od listopadu to nebere a je hrdý, že to zvládá. Sice chuť na to má (hlavně, když ho prý vyprovokuji k hádce a on mě zmlátí),ale nevzal si to. Je možné,aby se člověk z toho skutečně sám dostal. Od 14-ti do 18-ti bral údajně steroidy, a teď jak jsem zjistila, tak asi 3 roky pervitin. Já této problematice vůbec nerozumím a přestala jsem rozumět i jemu. Vše otáčí proti mně a já mám pocit, že přede mnou utíká, protože si začínám myslet, že mi dost lže. Je jako rozpolcená osoba. Na novou přítelkyni a její dítě moc milý, chápavý, citlivý a když chci vědět, co se stalo, že tomu nerozumím, tak jsem v sobotu dostala dost slušný výprask a pochopila jsem, že nikdo nemá právo, i kdyby ho člověk sebe více provokoval, tak ho zmlátit, alespoň to je můj názor. Mám pocit, že rozvod bude pro mě výhrou,ale pro něj možná zkázou, protože jeho okolí si moc nepřipouští jeho nedostatky a mě nevěří. Možná vidím vše moc černě a on je skutečně čistý a já mu křivdím,ale co když ne......

Odpověděl: Hana Skořepová
Jsem ráda, že jste se znovu ozvala. Z Vašich informací mám dojem, že se situace vyhrotila po nějaké Vámi vyvinuté aktivitě. Zřejmě to partnera zaskočilo natolik, že zareagoval protiútokem. Nemyslím si však, že jste udělala chybu, spíše naopak jste se snažila partnerovi a Vašemu vztahu pomoci. Řada závislých lidí se snaží vinu přesunout na někoho druhého, aby zakryl svůj problém. Reakce mohou být velmi neočekávané a pro toho druhého velmi nepříjemné. Řešení závislosti na drogách je velmi zdlouhavé, nikdo nemůže říci např. po roce, že je ze všeho venku, protože rizika tu číhají stále. člověk musí opakovat své pokusy s abstinencí. Nemohu takto na dálku se samozřejmostí tvrdit, že partnerovi nekřivdíte, ale jeho chování vůči Vám je neomluvitelné. Doporučovala bych Vám, abyste s celou situací nebyla sama a snažila to s někým řešit, ať by to měla být podpora od blízkých osob, tak i odborná pomoc. Někdy je těžké pro samotného člověka vyznat se v celé situaci a vyjít z toho vcelku " normálně". Ode mě je to pouze strohá odpověď na takto vážný problém. Pokud však budete chtít, můžete mi napsat na adresu: kacko@ sananim.cz. a pokusím se o více informací.