Co dál?
Barca
Dobrý den, chtěla bych se jen svěřit s jedním problémem, který mi poslední dobou čím dál častěji nedá spát - Přijdu si jak "typický" příklad "feťačky" (i když se to tak dá nazvat asi stěží). Prostě čím víc lidí poslouchám, tím víc se vidím v příbězích těch co skončili se závislostí. O drogy jsem se vždycky zajímala víc než ostatní. Problémy s přeháněním marihuany dříve,v poslední době zkouška tvrdých drog pervitinu konkrétně,nechtěné podceňování, nutkání zkusit to znovu a nepřipouštět si to. Mizím z domova na delší a delší dobu abych mohla být v klidu, škola už nestojí skoro za nic (dělám docela náročnou školu, mám rok před maturitou) a to jsem více méně "na začátku". Spíš doufám, že na konci ale už skoro předvídám jak co bude dál. Jde o to že ačkolliv se hrozně chci ovládnout v inkriminovaný okamžik to stejně neudělám a vezmu si!Nevím proč,ale je to tak už delší dobu (dříve pouze s marihuanou a alkoholem). Po předchhozí zkušenosti z toho mám strach - s hulením jsem přestat musela, měla jsem pocit že se zblázním, zahnala jsem to chtěně do extrému - bylo to to samé jako teď s pervitinem.I když jsem věděla, že se ničím, dělala jsem to úmyslně a nepřipouštěla si to. Chtěla jsem z té látky dostat maximum, zkusit všechny stavy které mi může dát a je to tak v mém životě se vším. Teď si můžu říct že si uvědomuju riziko, ale vím že až budu mít příště příležitost, udělám to, složím se, koupím si. Mám docela strach. Ale pořád věřím tomu, že to přece ovládnu.´ Přeji hezký den, s pozdravem Barča

Odpověděl: Pavel Kubů
Zas tak úplně typický případ "feťačky" nejste. Lidé, kteří nakonec závislosti podlehnou, pokračují v užívání návykové látky i přes jasný doklad její škodlivosti pro organizmus. Z Vašeho dotazu je zřejmé, že s užíváním jedné drogy jste už přestala, rozumím-li dobře, protože jste si uvědomila, že to škodí Vašemu zdraví (v tomto případě hlavně psychickému). Jste tedy schopna i přes popisované excesy v užívání drog včas zatáhnout za záchrannou brzdu. Bylo by ale chybou se na tuto Vaši dovednost 100% spolehnout i v případě pervitinu či alkoholu. Přece jen se jedná o mnohem nebezpečnější a návykovější látky a mohlo by se tudíž stát, že to co se Vám podařilo s konopím se Vám v případě alkoholu či pervitinu vymkne z rukou. Možná by stálo za to, si o Vašem nutkání vyzkoušet všechny stavy, které drogy vyvolávají, popovídat s někým z odborníků. Pokud byste o to měla zájem, můžete se obrátit na některé z kontaktních center (kontakty najdete pod rubrikou Kontakty na této stránce nebo na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa první pomoci). Doufám, že během rozhovoru zjistíte, že Váš život ani zdraví nestojí za objevování již tolikrát objeveného...