Abstinence
LUCKY
Dobrý den,prosím Vás po jak dlouhé době se opět psychika dá dohromady po užívání pervitinu? Abstinuji již rok, faktem je že párkrát jsem to nezvládla a zrelapsovala,ale mám pocit, že jsem pořád psychicky někde jinde, než bych měla být... Jak mám zvládnout krizi, která se pravidelně objevuje ....normální obyčejné chutě zvládám, ale někdy je to horor, který mě drží třeba týden....a nepomůže ani si připomenutí jak mi málem zničili život,prostě je to hnací motor...mám jen strach abych se k tomu nevrátila, Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, musí to být dost práce zvládat takhle sama vyabstinovat a pak to i vydržet. Vůbec se Vám nedivím, že máte občas chutě a necítíte se ve své kůži. Tím, že si sem tam dáte, si člověk asi jenom připomene, že kromě spousty problémů byly drogy někdy i fajn. O to je to pak těžší. Napadá mě, jestli je třeba zvládat to pořád sama? Proč nezkusit třeba nějaký doléčovací program, kde jsou jednak lidé, kteří jsou na tom podobně jako Vy a dá se s nimi třeba poradit, jednak i odborníci, kteří mají zkušenosti,jak podobné případy řešit. Co si o tom myslíte? Nemusíte zrovna přímo do denního programu, je možné většinou domluvit se i individuálně, takže můžete docházet při zaměstnání nebo škole. Pokud byste se rozhodla pro takové řešení, ráda Vám pošlu nějaké kontakty. Pokud se Vám vysloveně nelíbí, dejte vědět a napište, co jste už zkusila, jak se relapsům bráníte a tak. Třeba něco společně vymyslíme. Také je možné celou věc probrat po telefonu, kdyby se Vám chtělo. Můžete kdykoli zavolat do pražského K-centra na tel. 283 872 186. Hodně trpělivosti a snad brzy na shledanou.