2
BERUSKA2
Dekuji za odpoved.Domnivam se problemy takoveho rozsahu nemuzou byt zpusoveby psychikou zvlast kdyz ma uplne stejne priznaky partner ktery !vse"pozival stejne jako ja.Nebo je mozne ze to opravdu zpusobuje psychika?Lekar ale vypada ze ma starost.Copak mi psychika muze zpusobit tak velky otok vicek a obliceje ?A tez memu priteli?Zhorsici se vzdy po trave ?Lekar mi predepsal neurol na mou zadost ze nemohu spat misto stilnoxu ktery jsem nechtela.Mohu tedy mit navaly, otoky, propadlou kuzi atd jen vsugerovanou:DIk B.

Odpověděl: Pavel Kubů
Netvrdim ze za vsechny Vase zdravotni problemy muze psychosomatizace, jen jsem Vas v posledni opovedi chtel i na tuto moznost upozornit. Psychosomatizace neni zalozena na tom, ze postizeny jedinec si problemy vsugerovava a pritom zadne nema, on je objektivne ma, jen jejich pricina napr. u upornych bolesti zad neni zpusobena deformitami obratlu, ale treba problemem v intimnim zivote. Medicina zna i pripady, kdy zeny, ktere nebyli schopny otehotnet, ale bylo to jejich nejintenzivnejsi prani, skutecne jevily priznaky i pokrocilych fazi tehotenstvi, kdy i zkuseni gynekologove se pred zavedeni vysetreni plodu ultrazvukem domnivali, ze zeny jsou skutecne tehotne. Ale jak uz jsem Vam psal v posledni opovedi prostřednictvím emailu Vám nemohu poskytnou uspokojivou odpověď na otázky týkající se Vašeho aktuálního zdravotního stavu, eventuálně příčin Vašich do značné míry nespecifických problémů.