Kombinace pervitinu a Ritalinu
Student těchto věcí
Zdravím, zajímá mne co se stane, když si pravidelný uživatel pika pod vlivem vezme po pár hodinách od poslední dávky lék Ritalin 10mg 1tbl.
1) účinek
2) možné komplikace
3) rozdíly v tomto stavu vs. stav bez Ritalinu
4) rizika, nežádoucí účinky
Celkově tato kombinace. Může Ritalin o pár hodin prodloužit a udržet stav způsobený pikem? Nebo naopak stav vyvolaný intoxikací pervitinem zkazí, zkrátí, případně pokazí (a jak). Prosím co nejvíce informací o této kombinaci užité s min. 2h rozestupem. Případně jaká dávka Ritalinu je pro dospělého závisláka běžná, doporučená jako počáteční a pod.
(Aby to nevypadalo, že jsem debil, toto téma padlo mezi pár známými nedávno v klubu, směřován byl dotaz na mě jakožto na osobu, co má často nastudováno - avšak toto téma nemohu nikde dohledat ani mezi bakal.studiemu. já nejsem uživatelem ani jednoho.)
Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Jak to bude fungovat u konkrétní osoby je vždy otazník, měl jsem ale pacienty, u kterých ke kombinaci došlo a nic speciálního nereportovali. Nicméně, je zde riziko komplikací, protože obě látky ovlivňují stejné receptorové systémy, takže efekt se posečte, může dojít k hypertenzní krizi, psychotickém stavům, riziku arytmií, hypertermii, epileptickým záchvatům, ... Prakticky si myslím, že metamfetamin v kombinaci přebije efekt metylphenidátu, je razanznější, vede k příménu uvolnění neurotransmiterů, má delší eliminační poločas, ... Je to jako když si k pervitinu dáte kafe, efekt slabší látka spíše moduluje, než aby ho výrazně ovlivnila. Ale může se to potento, to je dobré vědět. Takže bych prodloužení efektu příliš neviděl, leda by si jej uživatel vzal při odeznívání efektu metamfetaminu. Jinak dávka ritalinu při zneužívání může být různá, desítky až stovky miligramů, ale já jsem teda moc lidí, kteří by nadužívali výrazněji ritalin, nepotkal.