Kouřil sem marihuanu bral i tvrdší drogy
Spawn
Dobrý den chtěl sem se zeptat kouřil sem marihuanu 18 let a pervitin sem užíval dost často pak asi před půl rokem sem brsl pervitin docela dost nespal sem asi týden a mezi tím kouřil marihuanu pak sem už pervitin neměl asi 1 - 2 dny a jenom jsem kouřil marihuanu ten poslední den sem za kouřil a měl sem pocit jak kdyby my zapadaval jazyk do krku nevíte čím by to mohlo být? Od té doby co se my stalo tohle jsem přestal kouřit marihuanu aji brát pervitin. Pak asi týden na to co jsem přestal se u mě objevil na ORL tinnitus lékař my napsal tebokan ale pískání pořád neustupuje nemohly by jste my poradit?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a děkuji za dotaz.
Trochu se v něm ztrácím, pokud jde o časový sled událostí a jejich trvání. Nicméně pochopila jsem, že máte za sebou mnohaleté užívání pervitinu a marihuany, v různých fázích různě intenzivně a kombinovaně. S užíváním jste zhruba před půl rokem přestal. Spojujete s tím zážitek spojený s pocitem, že vám zapadává jazyk. A jestli tomu dobře rozumím, napadá vás otázka, jestli onen pocit zapadání jazyka s užíváním souvisí? A ano, možné to je. Po takové jízdě, jakou jste popsal, je možné, že jste byl unavený, vyčerpaný, a vaše vnímání mohlo být tím vším posunuté, mohl jste být úzkostný, mít sucho v ústech, blížit se k náběhu na paniku a s tím se pak mohl objevit pocit zapadání jazyka nebo i dušnosti.
Jestli s tím vším souvisí tinnitus nelze s jistotou potvrdit, ani vyloučti. Tinnitus mívá řadu příčin, někdy se mohou kombinovat a nabalovat. Je dobře, že ho řešíte na ORL, ale je možné, že to samo nestačí. Efekt tebokanu navíc nastupuje pozvolna a je třeba ho užívat delší dobu. Mluvíte se svým lékařem o tom, že se situace nelepší? Vyloučili jste i jiné příčiny? Napadlo vás vyzkoušet i terapii, aby se vám minimálně ulevilo?
A v neposlední řadě myslím na to, že jste před půl rokem přestal užívat pervitin a marihuanu. Chápu, že pak vás mohl hodně zaměstnat tinnitus, ale jak zvládáte abstinenci, jak vám je? Máte někoho, s kým můžete mluvit? Neuvažoval jste o nějaké podpoře i v této oblasti?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.