Pervitin vs extáze vs antidepresiva srni
Blbecek co hledá něco co v tom není
Dobrý den, léčím se na psychiatrii s onemocněním kde užívám antidepresiva atd ... Ikdyz vynechán týden dva léky tak pervitin neúčinkuje nenastane euforie protože ho brzdí serotonin který mám v krvi ve vysoké hladině ale vzhůru zůstanu. Jen jsem střízlivý. Ale co mě spíš zajímá, beru malé kontrolovatelné množství víkendově převážně jsem rekreační uživatel po 11 lete pauze od všech drog včera a dnes jsem měl menší dávku na "probrání" v pátek si jdu vyzvednout poprvé v životě extázi a jediné co vím je že mám zacit půlkou a hodně pít . Nemá mi kdo poradit jak užít éčko protože nikoho neznám. Snad dáte nějaké chytré bezpečnostni info na co si dát pozor a co hlídat. Zajímá mě kombinace ikdyz malého množství pervitinu dnes v 11hodin a zítřejší extáze v cca 16 hodin. Vím že metabolity se drží v těle až týdny. Ses srdcem jsem nikdy neměl problém a od té doby co užívám léky na které bych mimochodem neměl nic brát proto je občas vysadím na pár dní aspoň mi pervitin nedá žádný stav a spíš mě úklidni a zrelaxuje. Předem děkuji za odpověď iď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
rozumím tomu tak, že hledáte praktické rady a doporučení. Ale mám potřebu zdůraznit, že kombinace antidepresiv, pervitinu a extáze je i v malém množství velmi riziková. Všechny tyhle látky totiž působí na serotonin. Pokud se jejich účinky spojí, může dojít k tzv. serotoninovému syndromu - nebezpečnému stavu, který může být život ohrožující. Těch rizik je pochopitelně víc - pervitin je hepatotoxický a neurotoxický, zatěžuje kardio
Říkáte, že vnímáte, že pervitin na vás už jakoby „nefunguje". To je velmi pravděpodobně známka toho, že vám roste tolerance, nebo že je mozek a tělo vyčerpané. Užít v takové chvíli ještě navíc extázi, která působí na stejné neurotransmitery, může být pro mozek i srdce příliš velká zátěž - zvlášť při současném užívání antidepresiv.
Umím si docela dobře představit, že si od užívání pervitinu i extáze slibuje účinek, který nějak souvisí s tím, co vám i přes užívání antidepresiv v životě chybí. A proto si říkám, že pokud vám jde o bezpečí, zdraví a toužíte se v životě dlouhodobě cítit lépe, bylo by nejrozumnější prostě mluvit s psychiatrem o tom, že i přes užívaná antidepresiva se necítíte dobře.
Pokud byste se i tak rozhodl riskovat, je zásadní užít jen velmi malé množství, ideálně alespoň na několik dní předem vysadit minimálně pervitin, nepřidávat další dávky, nebýt sám, nepít alkohol, hlídat teplotu a pít vodu (střídmě). Ale berte to spíš jako varování, ne jako návod. Kombinace extáze a antidepresiv pořád není bezpečná, ale stejně tak není dobré vysazovat antidepresiva. Jednoduše z toho pořád nejlíp vychází držet se své medikace, ostatním látkám se vyhnout a s psychiatrem trpělivě hledat cesty, jak byste se cítil lépe - ne jen farmaka, ale dost možná i nějakou formu skupinové nebo individuální terapie, uvažovat o nějaké změně životního stylu.
Dávejte na sebe pozor.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.