pervitin
nevim
Dobrý den, brala jsem aktivně cca 9 měsíců pervitin, každý den, přešlo to cca na 0,7g každý den, vždy jsem měla problém s tím jak vypadam, vždy jsem byla větší, na pervitinu se mi libilo jak jsem vypadala (postava) sice jsem měla obličej cely rozrypany, ale kdyz zrovna ne, hezky jsem se namalovala a cejtila se hezky..
ted jsem 4 mesice čista, takze jsem samozrejme nabrala a trápí me to, tim vic myslim zas na tu pervitinou dobu, byla mi diagnostikována emočně nestabilní porucha a jina periodická afektivní porucha., nepřijde mi, že bych jedla moc, na začátku abstinovani ano, ale ted posledni dva mesice vubec a nejde to vubec dolu, podotknu, ze jsem drive mela problem s ppp, nejedla jsem a zvracela a hodne cvičila, to jsem dost zhubla, bez drog, bojim se, ze do toho zas spadnu, myslim na to cim dal tim vic, dekuju za odpoved a moznost dotazu

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
a díky za důvěru i za dotaz.
Vnímám, že je pro vás vzhled a krása, pocit ze sebe samotné, ze svého těla, důležitý. A to není nic neobvyklého a je to zcela v pořádku. Většina z nás řeší do nějaké míry to, jak vypadá. A je fajn se cítit ve svém těle a při pohledu do zrcadla dobře.
Zároveň říkáte, že jste v poslední době přibrala a trápí vás to. Nárůst váhy nejspíš souvisí s vysazením pervitinu, ale těch příčin by mohlo být mnohem víc. Užívání i vysazení pervitinu je velká změna, která s sebou nese často i nemálo stresu. Dál zmiňujete psychické problémy - emočně nestabilní poruchu, periodickou afektivní poruchu. Možná máte tyto diagnozy již roky, možná je to nová informace, která vás v tuhle chvíli ještě více zatěžuje. Zároveň může nárůst váhy souviset s užíváním některých léků - třeba právě psychiatrických, ale i jiných. Dál mluvíte o poruše příjmu potravy - ta má sama o sobě své důvody a někdy si vyžádá dlouhou léčbu, ale i doléčování. Netuším, jak se se všemi těmito věcmi vyrovnáváte, jakou máte pomoc a podporu, kdo všechno ví, co se děje, ale chci nějak vystihnout a potrhnout, že toho máte hodně! A to vůbec nemluvím o tom, že samotné přibývání na váze může souviset s jinými věcmi - genetikou, funkcí štítné žlázy, počátkem cukrovky, ukládáním vody v těle, může mít i hormonální důvody apod.
Ráda bych vás tedy podpořila v tom, abyste se nevracela k destruktivnímu chování - nevracejte se k užívání pervitinu ani k nakládání se svým tělem tak, jako v době, kdy jste trpěla poruchou příjmu potravy. Jste statečná, a je neuvěřitelné, že se držíte. Zasloužíte si teď veškerou možnou pomoc a podporu. Mluvte se svým psychitrem o tom, co vás trápí, zajděte za praktikem, nutričním poradcem a řešte s nimi, co se děje. Ptejte se na léky, jejich účinky, hledejte, co vám sedne. A v neposlední řadě - co si najít podporu v podobě individuální nebo i skupinové terapie? Ze zkušenosti vím, že mít někoho, s kým můžete sdílet, co se děje, může dodat potřebnou podporu. Co říkáte?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.