Pervitin a voda
Kitty
Dobry den, chcela by som sa opytat v akom pomere je idealne riedit pervitin na vnutrozilnu aplikáciu. Ked napriklad vezmeme do úvahy uplne rozdrvene kryštály na prášok, tak na jednoduche počítanie- povedzme ze na 10 U natlaceneho prasku mam idealne pridat kolko vody, aby to bolo co najbezpečnejšie? Dakujem krasne za odpoved :)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kitty,
součástí přístupu harm reduction, snižování škod, rizik, je informování uživatelů o tom, jak si pokud možno neublížit, nebo si ublížit co nejméně. Ptáte-li se tedy na ředění, pak čím více vody, tím lépe - jde o to, aby byla látka bezezbytku a dobře rozpuštěná, snížila se v dávce její koncentrace tak, aby nepodráždila žílu, doporučované ředění je cca 1:10 (na jednu jednotku drogy, minimálně 10 jednotek vody určené k injekční aplikaci).  Samozřejmostí je dnes i to, že dávku do stříkačky natáhnete přes sterilní jednorázový filtr, který ji zbaví větších částic a nečistot, veškeré náčiní na užití je dobré mít desinfikované, ideálně zcela sterilní, desinfikujete místo vpichu atd. Dávku pak odjíždíte ve správném úhlu a směru a pomalu, abyste případně mohla reagovat na to, co se děje s vámi, nebo v místě vpichu. Místo aplikace je dobré měnit a je dobré se starat o svoje žíly.
To jsou jen některé body, pokud byste chtěla aplikaci projít krok po kroku, bylo by ideální sejít se pracovníky terénního programu nebo kontaktního centra, kteří s vámi aplikaci detailně projdou. Víte, kde máte nejbližší káčko nebo streetworkery? Pokud by vám kontakt s nimi dával smysl, ozvěte se a napište, která větší města máte dobře dostupná, pošlu vám kontakty.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.