drogy a antikoncepce
Skarwe
Chci se zeptat, jaky vliv ma na antikoncepci Mercilon- extaze? pertvitin? cigarety? alkohol? a Thc? Také se chci zeptat, asi před rokem jsem na jedne party poprve vyzkousela pervitin, nosem. Snedla jsem na to 3-4 extaze, nic jsem necitila, ale najednou jsem vnimala jen hudbu a porad nekontrolovatelne tancovala byla jsem uplne mimo, nemohla jsem prestat tancovat, nemohla jsem se ovladat a mam pocit ze jsem zazila silnou intoxikaci.zachovalo to na me najake poruchy? Pak uz jsem mela peri jen jednou a to docela malo a to bylo už vpoho. Mno, když piju alhohol tak beru Kalikor, kamarad mi to dal a ani nevim k cemu to slouzi, ale je mi po tom dobre. Co to ten Kalikor je a co ve me zanecha za nasledky, když ho beru nosem a pritom piju alkohol. Sjedu tak 3-4 za noc. Dekuju za odpoved. :-))

Odpověděl: Bára Orlíková
ad 1) Podle všech dostupných informací užívání uváděných drog (MDMA, pervitin, nikotin, alkohol, konopné drogy) neovlivňuje účinek užívaného antikoncepčního přípravku. Účinek mohou snížit některé léky (např. barbituráty, léky proti epilepsii, a další látky obsažené v protizánětlivých lécích - fenylbutazon nebo v lécích používaných k léčbě tuberkulozy - rifampicin), vzhledem k tomu, že mohou vést ke zvýšenému odbourávání kontraceptiv a tím ke snížení jejich účinnosti. Také užívání některých antibiotik (tetracyklin, ampicilin), živočišného uhlí a některých projímadel může vést ke snížení účinnosti narušením střevní mikroflóry. Projeví se to nepravidelným krvácením, event. i selháním metody. V těchto případech se doporučuje použít alternativní kontracepční metodu. ad 2) Upřímně, pokud už si neodpustíte první užití pervitinu, aniž dopředu víte, jak něj budete reagovat, a k tomu si vezmete ještě 3, 4 extáze, tak riskujete opravdu víc, než je zdrávo. Pochopitelně jste prožila silnou intoxikaci a nelze se tomu divit. Mohly vás potkat psychické potíže ve smyslu toxické psychozy či zdravotní potíže související s výrazným stimulačním účinkem obou látek. Pokud v současnosti nepociťujete psychické nebo fyzické zdravotní potíže, tak máte štěstí a váš experiment zřejmě proběhl bez dalších následků. ad 3) Kalicor je lék, jeho účinnou látkou je piracetam. Patří mezi tzv. nootropika (smart drugs, chytré drogy), léky povzbudivě působící na činnost mozku při dlouhodobém podávání. Účinkem na červené krvinky, krevní destičky, složení krevní plazmy a mozkové cévy zlepšuje prokrvení mozku. Tyto léky mají vždy pouze podpůrný účinek, zlepšení psychických schopností, pokud k němu dojde, nastává po týdnech až měsících léčby. Skutečností je, že ho zdraví lidé, kteří ho neužívají na předpis (využívá se jako podpůrný prostředek při skleróze mozkových cév a poruchách činnosti mozku u starších osob) nepociťují při jeho užívání žádné velké změny. Současné užívání alkoholu se nedoporučuje. Navíc nemám pocit, že by byl Kalicor určen ke šňupání, vyráběný v tobolkách či tabletách, které skutečně nejsou k tomuto způsobu aplikace určené. Vzhledem k jeho minimálním účinkům mi přijde, že si akorát poškozujete nosní sliznici. ad 4) Buďte na sebe opatrnější. Jinak by se vám mohlo stát, že k nějakému skutečnému průšvihu opravdu dojde. Když byste se chtěla ještě na něco dozeptat, tak klidně znovu pište.