Past
Lenča
dobrý den.Jsem asi 3 rokem na pervitinu.asi před rokem jsem absolvovla dobrovolnou 3 měsíční léčbu(krátká doba na piko).Po navrácení z léčebny jsem po měsíci měla relaps a od té doby v tom lítam opět stejným způsobem stím že těd mám už 8 měsíců stálé zaměstnání,které mě dost drží nad vodou.asi 2,5 roku piko užívám nitrožilně v různých intervalech(někdy jen jednou týdně)jindy celý týden.velice ráda bych se nato vykašlala ale mám ohromný strach že až budu mít oprovdu odfetováno bude už pozdě.jsem si schopna sice zařídit komunitu,ale přijdu o práci a potom budu mít dost velký problém si nákou najít protože mám díky drogám pouze základní vzdělání.Tak si potřebuji udělat alespon tu 3-letou praxi.Když tak nad tím přemýšlim tak mi to připadá jako bych si neustále něco nalhávala-stou prací,že přece kdybych opravdu chtěla přestat tak bych to prostě udělala ze dne na den.Jsem prostě slaboch.Nedávám tu realitu bez drog.nevěřím ani lidem co neberou ani co berou ani sama sobě.Jsem pořád agresivní,náladová,dost paranoidní až na hranici normálního chování.stratila jsem všechno krásné.a hlavně tu naivitu a radost ze života.Vlastně ani nemám důvod nadále fetovat.už to po tom léčení prostě není ono.už si nedokážu užívat a už ani nikdy nebudu moct.pořád jen přemejšlim o tom jak se zahrabávám a co bych už všechno mohla mít za ty peníze.Zvláštní ovšem je fakt že poslední dobou mě málokteré piko vysmaží tak jako ostatní.naučila jsem se na něm spát i jíst(prostě žít život jako bez drog ale přitom na nich).Stale jakoby čekám na nákej zázrak kdy si dám a bude to jako dřív a vím že už to nepříjde.Když si dávám tak už mě to hodně bolí.cítim jak si natrhávám žílu a mám strach že mi fakt praskne.protože už jsou to žíly opravdu nevšedních tvarů.různé abscesy apod.Hodně mě to i pálí a v podstatě mi i víc teče krev.Chtěla byh vás poprosit o cokoliv co já si nedovedu připustit.děkuji moc!!!

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, opravdu zajímavý dotaz a tak mě napadá, že by stálo zato se více rozepsat. Možná trochu více o léčbě a o tom, co následovalo a následuje nyní. Z celého Vašeho psaní rozhodně nemám pocit, že by jste v tom jela stejným způsobem jako dřív. Už jen to, že pracujete a způsob jakým svoji situaci prožíváte a přemýšlíte nad ní. V podstatě nevím co víc napsat, co by jste si nepřipouštěla... Už chybí asi jen finální rozhodnutí a skutek. Na základě těch pár řádků (opravdu by to chtělo více informací) se mi zdá, že jste si toho z léčby hodně odnesla a možná není komunita a dlouhodobé vytržení z prostředí (pohybujete se hodně v drogovém světě? anebo jste spíše osamělým uživatelem) tím pravým. Jsou přeci i krátkodobé léčby - např. cca šestitýdenní v Plzni, ambulantní programy.... Ubíraly se Vaše myšlenky i tímto způsobem? Zdá se mi, že určitý základ již máte. Byla by škoda ho promarnit a nechat to dojít až do "odfetování", kdy budete fyzicky, psychicky i sociálně na dně. O bezpečnějším braní Vás snad poučovat nemusím, anebo ano? Přeji hodně síly a odvahy a kdykoli napište. Hezký den