Tramal gtt vysazeni
Stela
Dobrý den, beru na bolesti kloubů a kostí Tramal gtt. Chci je vysadit, protože z toho mám strach a obtěžuje mě to denně užívat. Prosím, jak to snížit na nulu? Beru 70-80 gtt denně. V listopadu jdu do ambulance léčby bolesti a chci, aby mi dali něco nenávykového. Do té doby Tramal chci vysadit, ale nevím jak. S praktikem to řešit nechci. Budu ráda za radu od Vás. Máte velké zkušenosti. Moc děkuji za zpětnou vazbu. Stela

Odpověděl: Jakub Minařík
Zkuste to redukovat třeba po 2 kapkách denně, a uvidíte. Doplnil bych to magnesiem a vitaminy, dost pijte, pravidelný režim a vyhnout se alkoholu a jiným drogám, včetně třeba benzodiazepinů, Z-hypnotik, ... jinak uvíznete v něčem jiném. Nepředpokládám podle vašeho dotazu, že berete něco jiného, ale pro jistotu.
Jo a když se zaseknete, protože to nepůjde, tak to klidně pár dnů podržte na stejné dávce, dokud se to neuklidní a pak pokračujte, ale dávku zpátky nezvyšujte, leda by se vrátily bolesti, pro které byl tramal nasazen. Tam bych byl opatrný, protože když to rozbouříte, může se vám stát, že skončíte na mnohem vyšší dávky, než ze které jste vyrazil.
Jinak hádám, že to je tak 50mg ta vaše dávka, jestli se dopočítáte stejného čísla, tak byste žádný velký absťák mít neměla, spíše bych se bál návratu té bolesti.
Jo a jestli máte dojem, že jsou nenávykové léky na bolest výhra, tak teda úplně nevím. On takový brufen je bezpečný, když ho berete pár dní, ale na trvalé užívání to není. Já sám jsem po poměrně těžké zlomenině kloubu, a když se mi to rozjede, tak mi taky obvykle doporučí tramal a nebo alespoň kombinaci, protože běžná analgetika umí při dlouhodobém užívání udělat pěknou paseku. Chápu, že vás to štve, mě taky. Nejraději bych nebral žádné léky, ale tahle volba není moc na skladě, vzhledem k obtížím.
MUDr. Jakub Minařík
P.s. S tramalem a bolestí - taky to může být tak, že to vysazení nepůjde, tak to klidně redukujte, jak to půjde, a kdyžtak skončete na menší dávce. Pak to projednejte s kolegou v ambulanci bolesti. Prostě jste zkoušela vysadit, redukovat, protože vás to štve, nešlo to, tak jaká bude další strategie. Mockrát se mi stalo, že někdo dorazil s podobnou objednávkou a při anamnese se ukázalo, že to není realisticky plán, protože to fakt bolí.
Vytiskněte si ten dotaz a vezměte ho s sebou do ambulance bolesti, ať kolega ví, co jsem vám řekl, a nebude zmatený, co mu to tam vykládáte.