Lysohlávka , marihuany
Láďa
Dobrý den,chci se zeptat.Mám vyjmutý žlučník a zánět slinivky.Lečím se dietou.Můžu v malém množství jíst lysohlávku.Myslim tím mikro množství.Ne k vůli omámení a k vůli léčení.Co se týče konopí, Konzultace je na minimu.Jednou měsíčně , to asi těžko bude mít vliv na slinivku.? Děkuji za odpověď.Láďa.

Odpověděl: Jakub Minařík
No myslím, že by to nemuselo dělat obtíže. Koukal jsem se do článků a našel jsem jen články, které zkoumají potenciál konopí při péči o lidí s nádorem slinivky, chronickou pankreatitidou, o zvýšení kvality života v terminálních stadiích nádoru slinivky, .... Takže vesměs články (jako vědecké články, ne v novinách), které zkoumali možný pozitivní vliv na pankreas, nečetl jsem je tedy pečlivě abych analyzoval pečlivě možná rizika, ale na žádnou tragedii jsem nenarazil a to kdyby tam byla, tak by bylo v textu varování zdůrazněné. Takže asi buďte opatrný.
MUDr. Jakub Minařík
p.s. kdyby vás to zajímalo tak se podívějte na google scholar, tam pod hesly pancreas thc psilocibin najdete spoustu zajímavých článků, třeba byste na něco přišel sám pro sebe, jako co byste mohl pro sebe udělat.
Jo a hlavně se vyhýbejte alkoholu. :-)