Kratom a jine opiaty
AnonymOn
Dobry den. Vim, ze kratom patri (nebo respek.funguje) téměř stejne jako opiaty (heroin apod.). Zajimalo by mne, zda se tedy pomoci kratomu daji zvladnout abstinencni priznaky heroinu? Je to prosim mozne? Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano. Jde to. Nejstarší článek, na který jsem narazil, byl skoro 200 let starý, jinak je to jedna z možných indikací kratomu tak, jak jí najdete v literatuře, tedy ne ani tak té naší, ale spíše lokální, v zemích, kde je kratom domácí kytka a kde je jeho užívání tradiční.
Nicméně, pokud se na to chystáte, tak je dobrý vědět, že to není žádná výhra, resp. výhra to je, když se fakt zdetoxifikujete a nedojde k žádným komplikacím. Asi je větší šance na úspěch, než když redukujete dávky heroinu směrem k 0. Principielně to jde, ale prakticky se to obvykle nepovede. U kratomu se to může povést snáze než heroin heroinem, ale přibývají možné komplikace, které jsou některé dosti ohrožující, jako je třeba akutní nekroza jater, ... nejsou to úplně stavy vyskytující se pravidelně, nebývají někdy ani závislé na velikosti dávky, ale některé jsem viděl, takže zase až tak vzácné nejsou.
No prostě mám dojem, že ve střední Evropě, v době medicíny založené na důkazech jsou i jiné, bezpečnější možnosti vysazení. Jejich dostupnost má asi vyšší práh než nakoupit kratom ve večerce, ale zato vám s tím pomůže někdo, kdo to umí, minimalizuje možné komplikace a ještě vám k tomu vystaví neschopenku. A výsledek je vysazený heroin a ne výměna heroinu za kratom. Co si tedy domluvit psychiatra-adiktologa, se kterým byste to vysadil?