Závislost na pervitinu
Nevím proč
Dobrý den, mám problém s užíváním pervitinu.
Již ve 14. Letech jsem prvně okusil perník nitrožilně.
Bohužel jsem tak zažehnal smutek z úmrtí mé matky, která nás měla 1x za 14 dní na víkend.
Nicméně mě závislost trápí do dnešních dní, kdy vlastně Ní nevím proč to dělám, jsem si vědom co vše ta droga bere a nic nedává.
Opět mi t komplikuje život, v prosinci jdu do léčebného ústavu na měsíční program.
Myslíte že pokud já sám nedokážu vzdorovat, je důležité mít partnera, který by mě podpořil dokud se neuzdravimw.
Partnerka už mi ani nevěří a pochybuje i o léčebné procedure....
Zároveň nechce pochopit, když ji prosím o pomoc alespoň ve smyslu společných zájmů s dětmi, abych vyplnil co nejvíce času, kdy se jinak stereotypně obracimr v bytě kolem našich dětí a psa

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a díky za důvěru i za dotaz.
Je dobře, že míříte do léčby a hledáte podporu - vím, že takový krok nebývá snadný, ani když ho člověk dělá opakovaně.
Ptáte se na podporu partnerky - ta má plné právo po takové době nemít k další léčbě nebo pokusu o abstinenci důvěru. Umím si představit, že je skeptická, zklamaná, unavená. Chápu, že byste rád, aby to bylo jinak, ale není ... a i to je v pořádku. Hlavní přeci není její podpora, ale vaše vlastní rozhodnutí, vaše motivace, jde o vaše rozhodnutí, né o něco, co se odvíjí od toho, jak se k věci staví partnerka. Pro vás by teď mohlo být zásadní soustředit se na sebe, mít plán, jak budete fungovat do prosince - denní režim, jak zvládat craving, osobní kontakt s odbornou pomocí (kde můžete získat potřebnou podporu)... a pokud bude partnerka ochotná, můžete využít i párového poradenství (třeba i jen jednorázově, abyste se na základních věcech dohodli). Jste s někým osobně v kontaktu? Pokud byste potřeboval kontakty, stačí napsat, která větší města máte dobře dostupná.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.