Jak se začít léčit
Marty
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak začít s léčbou závislosti. Jsem cca 8 let závislý na kokainu. Dříve jsem ho užíval vícekrát týdně. Nyní již několik let 1-2g jednou týdně. Chtěl bych s tím skončit úplně, ale chybí mi vůle a potřebuji pomoc. Bohužel se nedokážu zorientovat v nabídkách. Je jich tolik a za různé ceny. Můžete mi prosím poradit. Sice se stydím, ale přišel bych k vám i na pohovor.
Velmi děkuji za pomoc, Marty

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Marty,
máte pravdu, že těch možností, kam se zajít poradit, je spousta. Ať už půjdete kamkoli, bude to o tom, že budete muset překonat svůj vlastně strach a začít otevřeně mluvit o tom, co se děje a co prožíváte. To chce odvahu. A napsat sem je možná jeden z prvních kroků. U nás existuje možnost poradit se v rámci neziskového sektoru zdarma, nebo pak v rámci soukromého sektoru za nemalý finanční obnos, případně na pojišťovnu. Výběr je na vás. U neziskového sektoru můžete očekávat delší čekací dobu. V obou případech ale můžete počítat s profesionálním přístupem a diskrétností.
Doporučit mohu následující zařízení, kdybyste nebyl z Prahy, napište, jaká větší města máte dobře dostupná, pošlu kontakty:
neziskový sektor a státní zdravotnická zařízení - na pojišťovnu, nebo placeno z grantů:
Denní stacionář SANANIM - web
Adiktologická ambulance SANANIM - web
Adiktologická ambulance Apolinář - web
soukromí sektor - na pojišťovnu nebo za přímou platbu:
Recovery - web
Ambulantní léčba závislostí Origanim - web
Adiktologické centrum Neocentrum - web
Snad pro první orientaci stačí. Kdyby cokoli, neváhejte se znovu ozvat.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.