těhotensví a drogy
já člověk
chci se zeptat jestli při těhotnství můžu občas kouřit marihuanu a co takhle občas xtc?? jinak jsem teprve v začátku těhotentví cca pár týdnů díky

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, no pokud Vám jde o dítě, je rozhodně lepší neužívat nic, zejména když je to jen trochu možné. Obzvláště první trimestr těhotenství ve kterém se nacházíte je nejrizikovější. Co se týče marihuany, poslední studie zatím vyvracejí předchozí teze o poškození plodu a předčasných porodech. Kouření má ale vliv na nižší porodní váhu a zbytečně zatěžuje plod méně okysličenou krví. Hůře pak děcko prospívá. Jedna kanadská studie poukázala také na souvislost mezi kouřením marihuany těhotných žen a poruchami chování a učení u dětí. No a teď k xtc. Tak ta je riziková více. Už jenom to, že vede ke zvýšení tělesné teploty, která je rizikovým faktorem. Jedna menší studie také poukazuje na dost výraznou teratogenitu. Pro více konkrétních informací koukněte na http://www.lf3.cuni.cz/drogy/index.html Snad Vám tyto informace pomohou při rozhodování. Určitá rizika tedy jsou a je na Vás zda je budete podstupovat. Přeji ať se Vám narodí zdravé a krásné děcko. Hezký den