Jak poznat co bere
Kiki
Dobrý den, jsem s partnerem již dlouho, za tu dobu jsem měla několikrát téměř jistotu, že ,,neco,, bere a naopak období, kdy se mi zdálo, že je vše ok. Poslední dva měsíce se ale chová zvláštně, vyhýbá se mi,je chvílemi roztrzity, nepříjemný, řekla bych i arogantní. Odmítl i sex. Ne vždy, ale už se to stalo. Navic lže. Samozrejme to vše nemusí znamenat že bere. Jak to případně poznat, nebo dáte řadu čeho si všímat?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kiki,
a děkuji vám za dotaz a důvěru, se kterou se na nás obracíte.
Podle toho, co píšete, nejsme schopni určit, zda nebo jaké drogy partner užívá. Změny chování, které popisujete, mohou, ale také nemusí, souviset s užíváním drog. Někdy souvisí se stresem, objevují se u lidí, kteří jsou nevěrní, propadli hazardnímu hraní, nebo třeba i u lidí, kteří trpí nějakými psychickými obtížemí, sezónními výkyvy nálad nebo psychickou nestabilitou. Těch možností je celá řada. Když se podíváte na článek, kde se problematice věnujeme, možná budete moudřejší. Někdy pomůže si na téma otevřeně s partnerem promluvit, ale předpokládám, že o to jste se za ty roky již pokoušela.
Nicméně řada uživatelů užívání za každou cenu tají a pokud "nepřestřelí" a budou si vše hlídat, můžete velmi dlouho zůstávat ve stavu jaký popisujete - máte podezření, nikoli důkazy, čekáte na potvrzení podezření, a zůstáváte tak v jakémsi vakuu, protože důkazy nelze najít.
Typ aplikace, který zmiňujete ve skryté poznámce je velmi nepravděpodobný. Nicméně to samo o sobě užívání nevylučuje.
Změny chování, které vidíte, jsou reálné. A často se s lidmi bavíme o tom, že základ není důkaz, ale to jak dotyčný funguje - chcete partnera, na kterého je spoleh, který plní, co slíbí, který je vám srozumitelný, má zájem o vás, vnímá vaše potřeby stejně jako vy jeho. A to je zcela v pořádku. Je tedy skutečně potřeba čekat na to, až se objeví nějaký důkaz? Protože pokud ano, co by se stalo, pokud by se objevil? A co se stane, pokud se dalších 5 nebo 10 let neobjeví?
Pokud je to tak, že už je pro vás situace vyčerpávající, navrhla bych obrátit se na poradnu nebo nejbližší kontaktní centrum, kde mají s podobnými situacemi zkušenosti. Možná nezjistíte, zda partner užívá, ale sama pro sebe si vyjasníte, co je pro vás v partnerskému vztahu přijatelné a co nikoli. Vezmete svůj život do vlastních rukou a nebudete čekat na to až ... takový krok nebývá snadný a může se hodit podpora a někdo, kdo bude stát po vašem boku, aniž by vás soudil nebo nutil dělat rozhodnutí, která nechcete, nebo na která se necítíte připravená. Na základě toho, že k nám píšete, trochu tuším, že se pro vás pomalu stává situace neúnosnou a uvažujete o změně, nebo se pletu?
Pokud byste stála o kontakty na místa, kam si zajít promluvit, napište, jaká větší města jsou vám dobře dostupná, pošlu kontakty.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.