Tramal
Aneta
Dobrý den chci že zeptat mám hodně blízkého člověka, který je závislý na tramalu jedí to přes roka třeba 5 denně..chce s tím přestat ale sám ...je to asi 5 dní co jí jeden denně má silnou vůli myslím že to zvládne. Mě zajímá jestli je něco co můžu dělat já? Jak ho podpořit co dělat když to vysadí úplně a bude mít absťák jak pomoci ? Je pak blbost třeba si zase jeden vzít a zkusit to zase?

Odpověděl: Jakub Minařík
Jestli zredukuje a pak vysadí, tak to s odvykacím stavem nebude snad tak strašné, ideálně by nemusel mít somatické obtíže, jen chutě a třeba poruchy spánku, ....
Co můžete udělat vy, je mu pomoci udržovat strukturu, přiměřenou aktivitu, starat se o to, aby dosti pil a jedl, můžete mu koupit magnesium, meduňku a mátu, to ulehčí odvykací stavy, dát pozor, aby nazačal nadměrně pít alkohol. Jinak kdybych byl na 5 denně, tak ideálně bych si každách 5 dní 1 tabletu vyhodil, ale jestli už je na jedné denně a dává to, tak je blbost zase zvyšovat, radši delší dobu vydržet na jedné, dokud si to nesedne. Klidně je ale možné vysazování ukončit tabletou obden, jednou za pár dní a pak ev. teprve vysadit.