dobrý den, přepadovka
gmyn
čera v podvečer sedim na intru čtu si apiju čaj v tom naběhnou vychovatelky a povidaj podrobíme tě osobní prohlídce hned teď Takže napřed šecko oblečení kapsy pak postel šuplíky skříňky Vše. našli pár prázdnejch pytlíků od trávy a prázdnou lahev od rumu Lahev uznali jako nevhodnou dekoraci Pytlíky hodili do obálky já jí podepsal a tim to nejspíš skončilo průser asi nebude ale zajímá mě jesli vůbec maj právo na takovou prohlídku. je mi 19

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se na za notné zpoždění odpovědi. Konzultovala jsem váš dotaz s kolegyní advokátkou Mgr. Gajdošíkovou - ta má za to, že na takovouto osobní prohlídku nemají nárok. Vy se prohlídce podrobit nemusíte, ale je samozřejmě na vašem uvážení, kdyby situace znovu nastala, zda je pro vás výhodnější to podstoupit nebo ne - přestože by se z odmítnutí prohlídky neměla vyvozovat žádná sankce, tak budete zřejmě považován za někoho, kdo má co skrývat. Zřejmě jste měl také štěstí, že jste u sebe zrovna marihuanu neměl - protože kdybyste měl, tak vám jednak může hrozit nějaký postih ze strany internátu, ale také ze strany policie, pokud by se to vedení internátu rozhodlo nahlásit. Bylo by vhodné prostudovat internátní řád a zjistit, jakým způsobem se tam řeší problematika alkoholu a drog (školní a internátní řády jsou oficiální dokumenty, kde se škola či internát musí s pravidly pobytu a případnými sankcemi za ně nějak vypořádat). Jinak - kdyby přece jen došlo na nějaký průšvih, i když doufám, že si dáte do budoucna pozor, tak se ozvěte. Můžete se obrátit na Právní poradnu A. N. O., kde pracujeme s kolegyní advokátkou s lidmi, kteří se kvůli užívání drog dostali do právních potíží. Kontakt najdete pod kolonkou právní poradna v pravém sloupci na této stránce. Bára Orlíková, Právní poradna A. N. O.