alkohol a léčba
Sk
Pro MUDr. P. Kubů Vážený pane doktore, po několikátém fyzickém napadení jsem zavolala záchranku. Mého patrnera odvezli na RIAPS. Když se mi vrátil, odjela jsem do léčebny v Bohnicích a lékařce jsem vysvětlila celou situaci. Bohužel, nikdo mého muže nepřesvědčí a nedonutí k tomu, aby šel dobrovolně na léčení. A násilně umístit, na to nejsou prostředky.

Odpověděl: Pavel Kubů
Dobrý den, bohužel taková je skutečnost, že v situaci, kdy se Váš partner léčit nechce a disponuje svéprávností s ním v podstatě nikdo nic nenadělá. Zvažte zda Vám soužití s alkoholikem za tyto problémy stojí. Obávám se, že podobně jako v jiných případech pokročilého alkoholismu dokud se o něj budete starat (vařit, uklícet, pečovat o děti a společnou domácnost) a snažit se mu pomoci nebude skutečně motivován k tomu, aby začal s abstinencí. Ochrannou léčbu nařizuje soud, ale až po té co se alkoholik v opilosti dopustí nějakého trestného činu. Chápu ale, že po tolika letech společného soužití nejsou radikální řešení nijak snadná. Kam odejít, co práce a spousta podobných otázek napadá ženy v podobné situaci. Možná Vám přijde vhod pár kontaktů a rad - např. Bílý kruh bezpečí - www.bkb.cz, který se zabývá problematikou domácího násilí, nebo ROSA - tel. 241 432 433, mob. 602 246 102 kteří mimo jiných služeb poskytujíc i utajené azylové bydlení pro ženy v ohrožení. Přeji hodně sil a odvahy. Hezký den