Má dcera
Michal
Dobrý den prosim o radu mám 20 letou dceru závislou na všem možném. Ani sami nevíme co bere. Má poruchu osobnosti se kterou se léčí na psychiatrii a bere prášky a na to ještě fetuje jak ji bez jejího souhlasu dostat na detox

Odpověděl: Jakub Minařík
No, poslat někoho nedobrovolně do léčby v zásadě může soud v návaznosti na nějaký trestný čin nebo jako soudně nařízenou léčbu a nebo je tam možné někoho poslat v situaci, kdy je akutně a bezprostřeně nebezpečný sobě a nebo okolí (tj. že šílí, není v kontaktu s realitou, ohrožuje sebe nebo okolí na životě, to že se někdo upíjí, ufetovává, k nedobrovolné hospitalizaci nestačí, obvykle se to týká psychotických stavů, těžkých depresí, ... ). Pak ho záchranka odveze na psychiatrii a soud do 24 hodin rozhodne o nedobrovolné hospitalizaci. Nicméně pokud stav nebezpečí pomine a pacient chce propustit, tak soud zase rozhodne a postiženého vypustí.
Nejlepší cestou je, zvýšit tlak na člověka, který užívá, protože, pokud bydlí doma, kde ho maminka s tatínkem šatí a krmí, tak motivace (mám problémy, musím s tím něco udělat) obvykle nebývá valná (teda nevím, jaká je vaše situace). Ale vyhnat dítě z domova, i když se chová strašlivě je emočně složité. Doporučoval bych se jít někam poradit, pod textem najdete odkaz na mapu pomoci, zkuste si tam najít nějaké zařízení ve vašem okolí a tam se obrátit, třeba něco vymyslíte. Ze zkušenosti vím, že správným směrem vedený kopanec do zadku od maminky je mnohdy ta nejúčinější intervence.
Držím palce
MUDr. Jakub Minařík
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/