jak se zbavit
betty
Před časem jsme s přítelem měli "middle week poéčkovou krizi", která spočívala v tom, že nás přepadly ošklivé představy, v mém případě to byla uříznutá hlava mého psa ležící ve vedlejší místnosti v louži krve :-) zkusili jsme se jich zbavit tak, že jsme se každý na svou představu soustředili a naopak jsme se snažili ji mít co nejpřesnější, nejreálnější se všemi detaily. a čím víc jsme se o to snažili, tím hůř se nám to dařilo, až jsme se nakonec toho hnusu zbavili. je to obvyklé? na jakém principu to funguje? (PS - to je ovšem jediný můj relativně ošklivý zážitek na drogách, a navíc dávná minulost, takže nemusíte mít obavy, že se vám rodí další klient :-)) díky a hezký den!

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, to co popisujete je docela zajímavé a není to úplně obvyklé. Jestli Vás něco podobně emočně naladilo, že se tyto představy objevily u obou? No přesnou příčinu asi nikdo neurčí, ale zpět k Vašemu dotazu. U terapie některých fobií a úzkostných poruch se někdy užívá metoda tzv. paradoxní intence, která má původ v Franklově logoterapii. Spočívá právě v tom, že si jedinec přeje obávanou událost, reálně a do detailů jí promýšlí.... Rozhodně bych však nedoporučoval tuto metodu laicky provádět, obzvláště při stavech změněného vědomí po užití drog, toxických psychóz apod. Příště již takové štěstí nemusíte mít. Hezký den