Alkohol
Paja
Panu Harantovi Dobrý den, Děkuji za Vaší odpověď. Mám za sebou dva dny úplné abstinence a cítím se o moc lépe. Vím, že to nic neznamená, ale jsem rád, že se to obešlo bez nějakých třesů či křečí, o kterých jsem četl a ze kterých jem měl strach. Měl jsem jen výrazně zvýšený tep (v klidu až 110) a špatně se mi dýchalo. Jsem ještě dost zesláblý, ale jím hodně vitaminů (hlavně B) a snažím se o lehkou zeleninovou stravu. Kouření se mi nedaří omezit. Cítím ale, že se tělo pomaloučku začíná vracet k normálu. Co je podstatné - jsem pevně rozhodnut skončit s tím. Nic pro mě není teď důležitějšího než tohle, práce musí stranou, rozhodně se s ní nehodlám stresovat víc, než je nutné. Potřeboval jsem si to jen srovnat v hlavě. Dobře vím, že jsem teprve na začátku a proto bych Vás chtěl poprosit o nějaký ten kontakt na ambulatní léčbu. Nejlepší by bylo někde v centru Prahy. Mám následující plán: 1) Toto je SKUTEČNĚ POSLEDNÍ možnost, jak se s tím vypořádat sám. 2) Pokud dojde k JAKÉKOLIV recidivě, poslouží mi ten kontakt, který mi dáte, a který si dám do peněženky, jako "první pomoc" okamžitě odborníka vyhledat, neb sám už bych na to definitivně neměl. Ještě jednou děkuji a přeji hezký den Pája

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den Pájo, gratuluji k Vašemu rozhodnutí a oceňuji zodpovědný přístup s kterým do toho jdete - strava, vitamíny, omezení práce, ale i ten kontakt v peněžence.. S tím kouřením bych si na Vašem místě asi nedělal takovou hlavu. Ono bojovat s jednou závislostí není nic lehkého, natož se dvěma zároveň. Možná by to bylo zbytečně stresující. Je fajn, že fyzicky začínáte být bez problémů, počítejte však z možností, že se mohou objevit hodně silné chutě na alkohol a případně i další psychické problémy a může to být až po určitém čase. Z vašeho psaní cítím odhodlání, tu SKUTEĆNÉ POSLEDNÍ možnost možná dejte do uvozovek. Mohlo by Vám to podrazit nohy - viz. níže. Z kontaktů bych Vám asi doporučil ambulantní program o.s. Anima, Apolinářská 4, Praha 2, tel. 224 911 364, případně koukněte na www.drogy-info.cz na další možnosti - např. AT poradny. A co ta možnost říci vše Vaší přítelkyni? Zvážil jste? Někdy to není úplně od věci. Např. při relapsu může mít člověk tendenci věc buď bagatelizovat, že se přeci nic nestalo, anebo naopak zcela ztratit chuť do dalších aktivit, cítí se neschopen, zahanben, vzdává se. Právě v tu chvíli může blízké okolí dobře napomoci. Přeji hodně síly a ať vše dopadne podle Vašich představ. Hezký den.