kožak
díky za odpověd,bohužel nejsem z prahy,ale z klášterce nad ohří.asi si nepamatujete kdo jsem při tom návalu otázek,ale jen tak zběžně,psal jsem kvůli tomu že sem tři roky na perniku,ale nevím jestli bych se cejtil jít na nákou poradu či diskuzi,víte myslím že nejsem žádný extrémní případ,myslim že je to pro lidi v horšim stádiu,no to si jen můžu myslet,ale přesto bych byl rád za náký kontakt v blízkosti chomutova nebo klášterce,mám auto tak bych tam i zajel,chtěl bych vás poprosit o popisu co když se rozhodnu někam zajít,co vůbec po mě budou chtít,nevím jestli dokážu někam jít,sednout si a vyprávět a když budu pořád mlčet tak si taky nepomůžu,já si prostě myslím že můj příběh je jeden z milionu a asi nebudu daleko od pravdy,chci jen cíl a přátele ty opravdové,no to je tak vse.předem diky za odpověd,honza

Odpověděl: Bára Orlíková
Samozřejmě záleží na vás, jak se rozhodnete. Nabízela jsem vám nějaký kontakt na odborníky, protože jsem z vašeho předchozího dotazu měla pocit, že sám byste chtěl přestat, ale nejde vám to. Moje zkušenost je, že s odbornou pomocí to jde lépe. Na profesionály se obrací lidé, kteří se dostali do potíží, se kterými si nevědí sami rady a žádají o radu. Vůbec se nemusí jednat o nějaké "extrémní" případy. Může jít o někoho, kdo drogu vzal několikrát a cítí se psychicky špatně i o někoho, kdo užívá drogy deset let. Stejně tak můžete o pomoc požádat vy, jistě se k vám nikdo nebude chovat, jako že jste jeden z milionu, kteří mají zkušenost s drogami, spíš jako k někomu, kdo se rozhodl se sebou a se svou situací něco dělat. Koneckonců první krok už jste udělal, když jste napsal prostřednictvím této Drogové poradny. Pokud se odhodláte někam zajít, pro začátek rozhovoru jistě postačí informace, které jste napsal mně a připojit informaci o tom, jak byste chtěl, aby to s vámi vypadalo dál. Víte, dokud budete brát drogy, tak vše co se kolem vás i ve vás děje, půjde spíš hůř než líp. K tomu, abyste dosáhnul svých cílů a měl kolem sebe dobré přátele, by bylo lepší přestat s drogami. Neříkám, že je to jednoduché, ale pod vlivem drog asi správnou cestu ke svým cílům nenajdete. Posílám nějaké kontakty ve vašem okolí, kam byste se mohl obrátit. Kontaktní centrum, Chelčického nám 2002, tel.: 415 710 514, 776 238 693, mail kczatec@tiscali.cz. Kontaktní centrum, Jilemnického 1929, Most, tel 476 104 877, mail kcentrum.most@telecom.cz. Kontaktní centrum, Hálkova 224, tel.: 474 652 030, mail os.svetlo@quick.cz. Kontaktní centrum, Věžní 958, Kadaň, tel.: 474 335 347, mail os.svetlo@quick.cz. Kontaktní centrum, Krále Jiřího 38, Karlovy Vary, tel.: 353 222 742. Když byste potřeboval ještě nějaké informace, tak zase napište. Zvažte situaci a uvidíte, jak se rozhodnete - je to jen na vás. Držím palce. p.s. pokud si zrovna dáte perník, tak autem radši nejezděte.