Krizovka gbl a pecko
Petra23
Zdravim potrebuji pomoct mesic neberu gbl.Slava jenze mam krizovku s pernikem.Nejdriv to vypadalo dobře ze mi gbl nechybi ani co si dam.Tedy musela pozmenit apl.misto huleni na slehani.Jenze ted posledni asi 4dny jsem na tom tak ze si dam a jako na zacatku predchozich abstinenci se rozklepu a je mi zle.Tak jdu pro placku rumu abych se srovnala.Nechci hledat vysvobozeni zrovna v alkoholu protoze je to dost podobny peklo jako gbl,ale....vubec si nevim rady vim ze gbl si uz nedam jelikoz uz jsem byla na kubiku po pul hodine protoze stres ..tak mi to nejelo a vim ze zdravi z toho uplne v...s pritelem to probirat ..nechape me nebo nemuzu mu rikat uplne vse do detajlu protoze uz to slywel tak ho to vytaci.Ale nechci mit tyhle stavy a bejt jeste alkoholik.To je moje novni mura.nevim co mam delat.Mam deprese.Spim dobre.Ale depky mam furt jsem casto sama mam sice psa ale lidi jsou potreba.muzete mi dat nejakou radu jak a co delat.Je mi jasny ze rada lecba a prestat z pernikem jenomze ma to nejsem adi pripravena.Bez neho me nic nebavi ale vlastne ani snim protoze mi nefunguje a jeste me rozhodi.nevim potrebuju slywet nazor nekoho strizliveho .dekuju.petra

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Petro,
díky, že píšete.
Ráda bych začala tím, že podtrhnu, že jste vydržela měsíc bez GBL - to je velká věc! Chci vám k tomu pogratulovat a říct, že vím, že to není jen tak, kor když se na všechno cítí člověk sám.
Rozumím také tomu, že se po měsíci situace komplikuje s pervitinem - tělo i psychika jsou z vysazení GBL i po měsíci rozhozené, a poslední dny pervitin místo úlevy vyvolává spíš neklid a nepohodlí. Řešíte to alkoholem, který na chvíli zafunguje, ale sama si uvědomujete, že ve skutečnosti nic neřeší a víte, že do téhle pasti nechcete spadnout.
To, že vás pervitin nerozveselí, ale zároveň bez něj nic nedává smysl, není nic neobvyklého - často to bývá známka krize, ale také se na současnou situaci můžete dívat jako na příležitost ke změně. Není potřeba hned nastoupit nastoupit léčbu, ale rozhodně by stálo za úvahu zkusti něco změnit. Co říkáte? Není právě to důvod, proč jste vysadila GBL a proč k nám píšete? Že nějakou svou částí opravdu stojíte o změnu?
Chtěla jste názor střízlivého člověka - tady je - věřím, že by pomohlo mít místo, kde by šlo bez obav z toho, že vás někdo bude soudit, mluvit - třeba kontaktní centrum, ambulantní adiktologická služba. Tam se s podobnými příběhy setkávají často, nemají potřebu nabízet vám jednoduché rady nebo řešení, ani vás soudit, ale během rozhovorů byste se mohla podívat na začarované kruhy, ve kterých se točíte, uvědomit si, co potřebujete, co vám v tuhle chvíli pomáhá, i co vám naopak nedělá dobře. Nebyla byste sama, měla byste podporu a pomoc, kterou v tuhle chvíli nemáte. Co vy na to? Dávalo by vám něco takového smysl? Pokud napíšete, odkud jste, mohu vám doporučit, kam se obrátit.
S pozdravem a přáním hodně sil a odvahy,
Gabriela Minařík.