Pach moči po Kokainu.
Arcticice
Dobrý den. Mám krátký jasný dotaz. Tak jednou za rok dlouhodobě (měsíc v kuse) užívám Kokain. V malých dávkách, tak 0,06 g za den. Rád bych se zeptal zda-li je po tom normální silný (chemický) pach moči. Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky za dotaz.
Při užívání kokainu skutečně může dojít k tomu, že bude moč "chemicky" zapáchat. Metabolity kokainu se z těla vylučují močí a mohou ovlivnit její zápach. Ten pak může být výraznější zvlášť v situaci, kdy užíváte kokain měsíc v kuse, tak jak popisujete.
Někteří uživatelé popisují podobné zážitky, není to však nutně pravidlem. Na zápach moči mají vliv i další faktory - mezi ty zdánlivě nejbanálnější patří například nedostatečný pitný režim, strava, užívání jiných látek (např. léků, doplňků stravy), nebo i probíhající infekce. Důležitý je pochopitelně i stav ledvin, močového měchýře a močových cest.
Minimum, které pro sebe tedy v době užívání kokainu můžete udělat, je dostatečně pít, jíst a odpočívat.
Pokud by se zápach objevoval i po vysazení, nebo se přidaly další potíže (např. pocity pálení při močení, bolesti, nebo změna zabarvení moči), doporučila bych pro jistotu kontaktovat lékaře a moč nechat vyšetřit.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.