2
tom
Dobry den, vcera jsem se na neco dotazoval ve vasi poradne takze dekuji za odpoved.Rad bych si ji upresnil:-)V odpovedi pisete: Vaši druhou otázku Vás asi nepotěším, ale jako poprvé to je pouze poprvé a ani po sebedelší abstinenci už pravděpodobně takovou "vysmátost" nezažijete. Nicméně během delší abstinence (minimálně dva týdny) se sníží i míra Vaší tolerance a k dosažení psychických účinků by Vám mělo stačit menší množství než nyní. Neslo mi o vysmatost doslova jako poprve ale alespon priblizne.Momentalne je ucinek marihuany rozhodne mensi nez vypite 2 dcl vina/moc nepiju/.A je pravda ze joint je stale jakoby uklidnujici ale napr.videni po koureni je temer normalni drive se vse chvilemi jakoby mihalo,vysmatost je vylozene chvilkova a neprijde treba ani jednou za tyden.Pokud ano je minimalni.U prvnich jointu jsem pozoroval i jiny styl mysleni/jakoby dokola s vypadkama kdy se vam pravidelne vracelo to co jste pred chvilkou zapomnel atd atd/.Z Vasi odpovedi jsem mel spise dojem ze pokud bych na 14 dni prestal kourit, budu potrebovat mene jointu abych se dostal do stavu ktery ale nebude o moc malo lepsi nez je ted.Nebo jste to myslel tak ze bude o dost lepsi ale uz asi ne jako poprve?/na coz jsem se ptal/.Rekl by jste ze se to zlepsi treba o 50 procent /po 14 dnech?/.Co kdybych nekouril rok?Dik Tom

Odpověděl: Pavel Kubů
Drogy nefungují podle předem odhadnutelných a spolehlivých matematických modelů. Míra konkrétní intoxikace často příliš nezáleží na přijaté dávce, ale spíše na setu (vnitřním rozpoložení jedince) a settingu (řada další faktorů v okolí jedince během intoxikace). Situaci dále komplikuje naprosto individuální úroveň metabolických funkcí jedince, které mohou u jednoho vést k velmi rychlé detoxikaci a vyloučení drogy a u jiného naopak svou pomalou činností ke kumulaci účinných látek. Jinými slovy na Vaši otázku nemohu ani při sebelepší vůli odpovědět stylem "měsíční abstinence, změní Vaše prožívání o 50%, půlroční o 75% a roční o 100%". Je možné, že po dvou týdenní abstinenci zjistíte, že potřebujete úplně stejné množství jointů, abyste se dostal do stejného stavu jako teď, možná zjistíte že jointů spotřebujete méně k dosažení stejného stavu, ale můžete také zjistit, že dosažený stav Vám připadá lepší než před dvěma týdny. Každopádně čím déle budet abstinovat, tím je větší pravděpodobnost, že spotřebujete menší množství a dosažený stav bude lépe odpovídat Vašim zkušenostem z počátku konzumace konopí. Přeji Vám, abyste během co možná nejdelší abstinence zjistil, že k dosažení příjemných stavů mysli žádné psychoaktivní látky nepotřebujete.