Testovani
Filip
Dobrý den chci se zeptat. V jakém rozmezí týkající se zpětně doby užití je možné z moči získat informace o tom že jsem užívál? Docházím ke své psycholožce na ochranné ambulantní léčení a měli by jsme dávat závěrečnou zprávu soudů. Odcházím přitom do neziskové organizace na injekci proti mě nemoci a tam mi moc na testování berou tak i tak každý měsíc. Ale teď po mě chce doktorka výjimečně test z toxikologické amlbulace. Jde mi o to abych věděl co vše je z tohoto testu možné získat za informace ? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Jednoduché, tam záleží na tom, co a jak moc užíváte (nebo jste užíval), jak rychlý máte metabolismus, čím (jakým testem, jak spolehlivým - laboratorní, nebo screeningový, na co by měl být zaměřený?) a na co přesně vás budou testovat. Jsou látky, které v moči vydrží krátce (např. kokain - 3 dny, déle spíše ne) a látky které jsou tam dlouho (např. konopí - při pravidelném užívání klidně i déle než měsíc). Toxikolog, který má k dispozici kvalitní laboratorní testy, umí rozlišit, jestli jste měl tabletu paralenu s kodeinem, makové buchty a nebo jestli je pozitivita dána užitím morfia a nebo heroinu. Takže většina výmluv jako "nadýchal jsem se toho na ulici", nebo "mám to z masti nebo léků, které užívám", v takové chvíli nefunguje. Toxikolog jednoduše odhalí pravdu, protože lze řadu věcí odvodit z výsledků - je vidět poměru metabolitů, koncentrace apod.
Napsal jste o testováním příliš málo informací, nepíšete ani, na jaké látky by vám měly testovat, ale obvykle pozitivita vydrží min. 1-2 týdny. Nicméně není nic jednoduššiho, než se s zeptat přímo v laboratoři, kde vás budou testovat. Pravděpodobně vám na vaše otázky odpoví.