Bezvědomí po thc
Jana
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, čím může být způsobeno bezvědomí po intoxikaci thc, konkrétně jeho požitím. Alkoholu bylo minimálně, spis opravdu jen to thc. Bylo mi mdlo, chvílemi jsem omdlela, mezitím se probírala. Mohlo to trvat cca hodinu, kdy jsem střídavě ztrácela a nabývala vědomí. Nebyla jsem schopna se zvednout z lehu, ani minimálně. Stav postupně odezněl. Po několika hodinách jsem dokázala vstát . J.

Odpověděl: Jakub Minařík
Konopí může způsobit arytmii a vagovou modulaci, což může vést k poruše regulace krevního tlaku a následným kolapsům (se tomu říká synkopa, krátkodobá ztráta vědomí). To je myslím to, co popisujete. Ne, že by to bylo bez rizika, ale není to tak neběžná komplikace. Rozhodně se na ní houfně neumírá, ale i tak to může být velmi nepříjemné, můžete přejít do bad tripu, ...
Když je člověk "moc", může se objevit úzkost a paniky s následnými tachyarytmiemi a kolapsy.
Teda taky jestli berete léky na srdce, tak se to mohlo potkat na úrovni farmakokinetiky, konopí inhibuje některé isoenzymy citochromu P450 takže může dojít ke zpomalení metabolizace některých léčiv. To mi sice do vašeho popisu nesedí, ale přece jen, kdyby náhodou, měla byste to vědět
A taky jde o to, jak to bylo silné. Jsou koláčky a KOLÁČKY, co si budeme povídat. Když je to moc silné, tak se člověk někdy jednoduše nemůže zvednout. Požití formou koláčků nebo mléka apod. má rizika právě kvůli blbě odhadnutelné síle. Účinek nastoupí se zpožděním, a není možné nárůst nijak korigovat nebo zastavit ... u jointa si další potáhnutí odpustíte, u snězených koláčků nezbyde, než vydržet, snažit se nepropadat panice, a nechat účinek vystoupak a následně i odeznít.