Zanedbání mravni výchovy dětí
Kuki
Dobrý den,chci se zeptat ,kde jsem mám obrátit. Matka a přítel,droguji,děti hladové lítají pozemku do noci.Jsou i samé doma ,matka jim vulgární na děti. Děti nechodí do školy 8,11 lete holčičky. Za všivene zebraji u Kauflandu,pořád hladové. Vito celá ulíce,sousedé si stěžují na matku a jejího přítele pořád se hádají,děti trpí.Matku osobně neznám ale vše je ověřitelné.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kuki,
a díky, že píšete.
Přijde mi skvělé, že se zajímáte o to, co se děje ve vašem okolí a děláte si starost o děti, které vídáte ve svém sousedství. Je správné v takové situaci, která už nějakou dobu trvá, zasáhnout.
Asi nejjednodušší je v tuhle chvíli zavolat na město, obec a chtít mluvit s pracovníkem OSPODu, to je oddělení sociálně-právní ochrany dítěte. Můžete tam zavolat anonymně a narovinu říct, že nechcete sdělovat svoje jméno. I to je v pořádku. Pak už jen popíšete situaci tak, jako tady - o čem víte, čeho si všímáte, co slyšíte, vidíte ... Pracovníci mají povinnost situaci prošetřit a na základě výsledků šetření postupovat dál. Možností jak rodinu a rodiče a děti podpořit, je celá řada. Záležet bude hlavně na tom, jak se k situaci postaví samotní rodiče dětí.
Kdybyste potřebovala kontakt na spádový OSPOD, napište, jakého města, obce, vsi, se situace týká. Můžete k tomu využít i skrytou poznámku, díky které bude dotaz i s odpovědí dostupný jen vám a neobjeví se na veřejné části webu.
S pozdravem a díky, že si všímáte toho, co se děje ve vašem okolí,
Gabriela Minařík.