Frontin
Vera
Brala som frontin 0.25mg dlhe roky,podarilo sa mi ho vysadit,po pol roku po silnej emócií sa mi vrátili abstaky vo forme neskutočne nervozity,aby som prezila musela som ich znova nasadit ato 3x05mg denne,nezvysujem viacej ALE NEViem sa zatiaľ stabilizovat už 3mesiace takto beriem a strasna nervozita pretrváva,čiže vysadzovat zatiaľ si asi nemôžem dovoliť,poredte prosím co mam robit ako postupovať ako by som sa Toho znova zbavila,nechcem to už dlho brat,neviem co mam robit,nemá mi kto poradiť,chcem to zvládnuť sama doma ako som to zvládla prvýkrát tiež sama,vtedy som sa ho zbavila za dva mesiace a teraz sa mi nedarí,prosím poraďte ako dalej postupovat,lebo silna nervozita stale pretrváva a nechce ustúpiť už 3mesiace,dávky nechcem zvyšovať, beriem len 0,5mg 3x denne dakujem pekne pomozte prosim

Odpověděl: Jakub Minařík
No toho 3x0,5 není tak moc, 3 měsíce také není tak strašně dlouho, ... Nicméně, když jsem si váš dotaz přečetl tak mě napadlo, pročpak vám to někdo nasadil, taky mě tak napadá že ty 3 měsíce padají do konce jara, to je takové období kdy se ti co přežili boj s depresema od podzima až do jara tak se zvrtnou a propadnou (na jaře bývá hodně sebevražd, tu energii kterou lidi tahají až z paty jaro svým rozjezdem dočerpá a než se stačí nabít, ...). Jen kdybychom seděli u mě v ambulanci, tak bych asi zkoumal, jestli nepotřebujete antidepresiva, a asi bychom došli k tomu, že možná jo, protože je vám dlouho blbě, a tak jste se vrátila k neurolu, ... A antidepresiva nejsou návyková a když se dobře vyladí, tak by vám neměly dělat komplikace a ani byste kvůli nim nemusela mít výčitky svědomí.
Pokud by šlo jen o vysazení, můžete to zkusit: asi bych si opatřil magnesium, vitaminy skupiny B (magne B6 je volně prodejné, 3x1), na ty nervy by mohla pomoci meduňka lékařská (ale musíte jí vypít dost, tak 5 šálků denně) a vysazovat na začátku klidne po tabletě za týden. Důležité je jak vysazovat, jednak začněte brát tablety se strojovou pravidelností, stejná hodina každý den, nebádajte jestli potřebujete, nepotřebujete, prostě je 8, beru 0,5, ... pak vyhoďte tu tabletu kterou potřebujete nejméně, je jedno jestli je to ta ranní, nebo polední, večerní... Já většinou s lidma vysazuju od rána, ale záleží to na vašich potřebách a pak týden 0-1-1, týden 0-0-1, týden 0-0-0,5 tablety a pak vysadit. Kdyby se to někde seklo, tak klidně si ten týden prodlužte, dokud si to nesedne, ale zpět na vyšší dávku se nevracejte.
Nějaké otázky? Klidně napiště :-)
Jakub