Píchnutí o jehlu
Markéta
Dobrý den, na dětském dnu jsme vyráběli hračku a tlustou ale ostrou jehlou se píchalo přes hračku do molitanu. Přitom jsem se píchla do prstu. Jehlu používali děti ale i dospěli, myslím že tu co jsem používala já alespoň 15 minut nikdo nepožíval. Ránu jsem vydezinfikovala asi po 1,5 hodině. Velmi se bojím přenosných chorob. Ke všemu ještě kojím, přemýšlela sem, že přestanu. Co byste mi doporučili, děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Markéto, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry. Pokud se před Vámi o jehlu nepíchl někdo jiný, platí obdobná rizika, jako u běžných poranění jinými předměty. To znamená ranku vydezinfikovat, přelepit prodyšnou náplastí a včas reagovat na případné komplikace, které by mohly vyústit v zánět, nebo další potíže. Pokud víte, že se o jehlu poranil i někdo jiný, ať už před Vámi, nebo po Vás, měli byste konzultovat zdravotní stav obou a situaci případně konzultovat s lékařem.
Pokud by šlo o jehlu injekční, doporučil bych Vám odběry a nejlépe laboratorní test na infekční hepatitidy (žloutenky), HIV, případně další nemoci, které se přenášejí krví, ale ve Vašem případě bych rozhodně nepropadal panice. Většina zmíněných onemocnění je ale spolehlivě detekovatelná až po 2, spíš 3 měsících a dál od kontaktu s nositelem onemocnění. Zároveň doporučuji napříště větší opatrnost při zacházení s ostrými předměty.
Stačí takto?
Přeji pohodové léto, Amrit Sen.