Dojezd, absťák
intoxikace
Zdravím je mi 22 a jsem závislý na drogách.Chci se zeptat asi 14dni užívám oxycontin v dávce 80mg/den nosem před třemi dny jsem měl do toho i pervitin a od té doby mi oxycontin začal dělat nepříjemné stavy mám úzkosti, problémy s dechem a paranoiu.
Je možné že dojezd a případný absťák na pervitin může působit tak dlouho? A proto mám úzkosti i po užití opiátů které mi do užití pervitinu dělali dobře? Díky za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Ano, možné to je, nejen pervitin, ale psychostimulanty a halucinogeny a další psychoaktivní látky to umí i při užívání opioidů, které zmiňujete. Nedá mi to, abych neupozornil, jak opioid Oxycontin, tak psychostimulant Pervitin jsou látky, ke kterým se pojí mimořádná rizika, viz odkazy dole.
Jak dlouho budou Vaše potíže trvat, bohužel nevím. Zpravidla samy odezní v horizontu dní až týdnů, pokud zasažený člověk nemá z nejrůznějších důvodů dispozice k psychickým potížím, respektive poruchám a nemocem. Ty dokážou psychoaktivní látky nezřídka nastartovat a prohloubit.
Doporučuji Vám si dát na co nejdelší čas oraz od všech drog, alkohol nevyjímaje, odpočinout si a pořádně se vyspat. Vydatně a zdravě se najíst, doplnit tekutiny a dál držet pitný režim. Pomáhá i příjemná fyzická zátěž, procházka, sprcha, pokud byste měl potíže s usínáním, pomoci může čaj z meduňky, nebo levandule, která koupíte v běžných obchodech i lékárnách.
Pokud by popsané potíže i tak přetrvávaly, doporučuji vyhledat odbornou pomoc, bezplatně, lze i zcela anonymně. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na diskrétní odborníky a bezplatné služby v dosahu pošleme.
Užitečné odkazy:
https://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
https://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
https://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
https://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji klidný zbytek léta, kdykoli napište,
jsme tu pro Vás.
Amrit Sen