Užití hhc
Martin
Dobrý den jsem nekuřák 34let 110kg 180cm. Před 14dny jsem užil 3 velke potahy hhc elektronické cigarety a nastoupila tachykardie kdy mě odvezla sanitka cca po hodině mě pustily,dal jsem se dohromady a 5 dní nato mě zbudilo bušení srdce stres panika,byl jsem znovu u doktora a EKG a odběry krve vše v pořádku včetně štítné žlázy,stav je střídavý někdy se cítím už dobře ale třeba teď v noci mě zase zbudila panika a nějaký střet a úzkosti pociťují,mám předepsaný metoprolol 25mg 1x denně na snížení tepu,jak dlouho bude trvat tento stav děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše potíže a obavy, se kterými se v souvislosti s užíváním psychoaktivních látek setkáváme poměrně často. Jak dlouho bude trvat, než nepříjemné stavy odezní, takto na dálku, odpusťte, opravdu netuším.
Moje první otázka zní, jestli jste se se všemi okolnostmi, které by mohly s potížemi souviset, lékařům, nebo lékaři, otevřeně svěřil. Chápu, jestli ne, ale máte-li se zdravotně zkonsolidovat, bude to nutné.
Troufám si odhadovat, že přetrvávající potíže mají spíš psychickou, než somatickou příčinu, i když ruku do ohně za to dát nemohu. Užití hhc mohlo nastartovat, nebo prohloubit psychické potíže a poruchy, ke kterým můžete mít z nejrůznějších důvodů predispozice, možné to je ale i bez nich.
Doporučuji Vám proto co nejdříve situaci konzultoval s lékařem, nejlépe psychiatrem, ideálně psychiatrem - adiktologem, s jeho podporou nemusí být Vaše konsolidace a úzdrava obtížná a zdlouhavá, pokud se napříště užívání psychoaktivních látek obloukem vyhnete.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na šikovné, bezplatné, diskrétní specialisty a odborné služby obratem pošleme.
Užitečné odkazy:
https://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/hexahydrokanabinol-hhc/
https://www.populist.cz/co-se-deje-v-trave/hhc-skodi-vasemu-organismu-hned-nekolika-zpusoby/
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/kanabinoid-hhc-muze-u-mladych-lidi-zpusobit-dusevni-problemy-rika-odbornik-vscht-kuchar-345788
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v kondici.
Amrit Sen