tom
Dobry den chtel bych se zeptat proc dlouhodoby konzument travy citi jeji ucinky slabsi?/myslim nejak konkretneji/ A na jak dlouho je treba s kourenim prestat pokud bych chtel aby joint byl svymi ucinky zase jako prvni.Nebo to uz nelze ?Dik T.

Odpověděl: Pavel Kubů
Příčinou proč už na Vás konopí nepůsobí tak jako před delší dobou při začátku konzumace je tzv. tolerance k účinku, která se sice u konopí rozvíjí velmi pomalu, přesto po delší době pravidelné konzumace začíná být patrná. Typicky nejprve vzniká právě tolerance k euforickému účinku konopí (vyvolání dobré nálady) a dalším psychoaktivním účinkům THC včetně úzkosti, zatímco tolerance k fyzickým účinkům (zrychlení srdeční akce, sucho v ústech, zhoršená koordinace atd.) se často nevytvoří ani po několikaleté intenzivní konzumaci konopí. Někteří dlouhodobí uživatelé konopí pak už vlastně po běžné dávce zažívají jen fyzické účinky konopí, k dosažení psychických účinků musí konzumovat postupně rostoucí množství konopí. Odpovědí na Vaši druhou otázku Vás asi nepotěším, ale jako poprvé to je pouze poprvé a ani po sebedelší abstinenci už pravděpodobně takovou "vysmátost" nezažijete. Nicméně během delší abstinence (minimálně dva týdny) se sníží i míra Vaší tolerance a k dosažení psychických účinků by Vám mělo stačit menší množství než nyní. Třeba během abstinence zjistíte, že stejně příjemných stavů mysli jako po prvním jointu, lze v celku jednoduše dosáhnout i bez konzumace konopí a bude Vám pak připadat zbytečné znovu se k pravidelnému kouření konopí vracet.