Jane
brala sem pred rokem a pul, vlastne ted sou to uz 2 roky.celou tu dobu sem byla cista.po chvily to trvalo ale pak se mi to konecne podarilo a zila sem tak nak normalnim zivotem.Az do ty doby nez sem si zase dala!!Nevim co me to napadlo,ale stalo se.Este ne tom nejsem jako driv ale uz se to zacina tezko ovladat.Pred tema 2 lety to trvalo daleko dyl nez se vyskytla zavislost /at psych. nebo fyz./Co mam tedka delat???Uz si nemuzu dovolit aby na to prisla rodina-vyrazili by me a to uz bych skoncila totalne.Myslite ze se mi podari s tim skoncit nekdy nafurt-myslim nafurt ne na 2,3 roky ale dokonce zivota!!Protoze nejde rict:no tak si dam jednou a pak uz ne.jakmile to jednou pride tak v tom litam zase

Odpověděl: Bára Orlíková
Je fajn, že jste se rozhodla napsat si o radu či pomoc aspoň prostřednictvím této poradny. To, co popisujete, je jistě velmi nepříjemné a skutečně se to těžko ovládá. Přesně popisujete poměrně typický průběh takového uklouznutí, píšete, že dát si jen jednou... je zrádné a nefunguje to - protože jakmile si dáte, je opravdu velké riziko, že se rozjedete znovu a návrat k původnímu stavu před začátkem abstinence je velmi rychlý. Takhle to prostě je. Jen můžu ze zkušenosti říct, že čím rychleji to teď zastavíte, tím snadněji se zase vrátíte do normálu. Nevím, jak dlouho opětovně berete drogy, ale rozhodně bych být vámi vyhledala nějakou odbornou pomoc. S odbornou podporou se vám situace bude jistě zvládat lépe a je šance, že když se odhodláte rychle a začnete znovu abstinovat, že to bude jen epizoda ve vaší abstinenci a nikoli návrat zpátky k drogám a pak opět složitá cesta ven. Rozhodně se mnoha lidem podařilo přestat s drogami či jinými závislostmi na pořád, ne jen na pár dní, měsíců či let - není důvod, proč by se to nemělo podařit vám. Nevím, odkud jste, takže vám nemohu doporučit nějaký konkrétní kontakt na někoho z kolegů (předpokládám, že by stačila ambulantní pomoc, abyste mohla dál pokračovat ve svém běžném životě - zaměstnání, rodina). Také samozřejmě nevím, jaké máte s odbornou pomocí zkušenosti, zda jste byla před těmi dvěma lety v léčbě či nikoli. Napište mi víc informací a zkusíme vymyslet, co s tím dělat. Zatím držím palce.